اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس قرآنی مرکز فرماندهی نهضت حفظ قرآن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 183 مدرسه قرآنی در اردبیل کار فرماندهی و جهت‌دهی به نهضت ملی حفظ قرآن کریم را بر عهده دارند.

مدارس قرآنی مرکز فرماندهی نهضت حفظ قرآن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده صبح امروز در گردهمایی روسا و مدیران آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز به کار کرده که انتظار می‌رود با راهنمایی و هدایت درست مسئولان امر شاهد تحقق اهداف این طرح در سال تحصیلی جاری باشیم.
وی با اشاره به اینکه انتظارات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در راستای رفع مهجوریت از چهره قرآن باید برآورده شده و جامه عمل پوشد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که به طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم اقدام کرده و تاثیرگذارترین دستگاهی است که با جذب و پوشش کامل فراگیران می‌تواند این طرح را به سرانجام برساند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان اردبیل ایجاد 183 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی گذشته و افزایش آن به 200 مدرسه در سال تحصیلی جدید پیگیری می‌شود که با عملی شدن این طرح زمینه برای افزایش مطالعات قرآنی در استان اردبیل فراهم می‌شود.
محمودزاده با تاکید بر اینکه در مدارس قرآنی اردبیل فضا برای یادگیری و استمرار بر حفظ قرآن فراهم شده است، بیان داشت: در طرح ملی حفظ قرآن کریم بیشترین تمرکز آموزش و پرورش بر حفظ قرآن از سوی دانش‌آموزان و فرهنگیان است.
وی افزود:20 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان استان اردبیل تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و مدارس قرآنی مرکز فرماندهی طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم خواهند بود و علاوه بر آن دانش‌آموزان سایر مدارس به صورت اقماری در آن عضو می‌شوند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به امتیازات در نظر گرفته شده برای فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره و اضافه کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان حافظ قرآن و اولیای دانش‌آموزان و مدرسه‌ای که گروه برتر همخوانی قرآنی در بخش تواشیح و گروه برتر سرود دانش‌آموزی ایجاد کند مورد تشویق و حمایت اداره کل آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و از جوایز ویژه معنوی برخوردار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در استان اردبیل روز گذشته همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش کلید خورد.
این طرح در استان اردبیل و سراسر کشور با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات و انتظارات مقام معظم رهبری در راستای خروج از مهجوریت قرآن کریم این طرح به صورت کشوری برگزار می‌شود.
قرار است در این طرح در فاز اول دو میلیون نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان تحت پوشش حفظ قرآن کریم قرار گیرند که مدارس قرآنی کشور در این میان نقش محوری و مرکزی را در هدایت حافظان به عهده خواهند داشت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول