اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقف زمین 200 میلیون ریالی در قزوین

خبرگزاری فارس: خیری در استان قزوین زمینی به ارزش 200 میلیون ریال را وقف کرد.

وقف زمین 200 میلیون ریالی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، طاهره نصیری بانوی خیر 65 ساله ساکن قزوین، با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اقدام به وقف شش دانگ زمینی به مساحت 500 مترمربع با ارزشی بالغ بر 200 میلیون ریال واقع در قریه نظام‌آباد کرد.
این واقف قزوینی هدف خود را از این کار کسب رضای خداوند و ارتقای ترویج شعائر اسلامی و فرهنگ وقف عنوان کرد و افزود: خداوند منان را شاکرم که امروز در کمال صحت و اختیار و بدون اکراه و اجبار به بنده توفیق داد تا بخشی از اموال خود را در راه خودش صرف کنم و صدقه جاریه‌ای برای خودم بعد از مرگ مهیا کنم.
وی عنوان کرد: این زمین به منظور ایجاد مسجدی به نام حضرت ابوالفضل (ع) وقف شده است و درآمد و عوایدی نمی‌تواند داشته باشد ولی در صورت وجود درآمدی، این درآمد به منظور توسعه و پرداخت هزینه‌های جاری خود مسجد زیر نظر متولی مصرف شود که تولیت آن با اداره اوقاف و امور خیریه قزوین است.
همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مسئول واحد حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اظهار کرد: نخستین دادنامه له موقوفه در خصوص معدن اراضی موقوفات اخذ شد.
مسعود کرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه اسناد ثبتی موجود شش دانگ قریه دربند جزو موقوفه امامزاده اباذر (ع) است، ولی متأسفانه عده‌ای سودجو اقدام به تصرف غیرقانونی ملک قانونی و برداشت غیرمجاز سنگ معدن کردند.
وی خاطرنشان کرد: طی یک فرآیند حقوقی اقدام به طرح دعوی در این مورد کردیم که پس از یک دوره زمانی منجر به صدور دادنامه له موقوفه و صدور حکم خلع ید معدن موقوفه امامزاده اباذر (ع) از ید متصرفان شد.
مسئول واحد حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین یادآور شد: این نخستین دادنامه له موقوفات است که در خصوص معدن اراضی موقوفات اخذ شده است و امیدواریم به روند مبارزه با موقوفه‌خواری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر احیای موقوفات ادامه دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول