اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان مرکزی خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اراک

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اراک خبر داد.

برگزاری دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اراک
حجت‌السلام والمسلمین سید محمدباقر حسینی‌اراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره با توجه به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام و به منظور نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: وقف یکی از بهترین سنت‌های خیر و ‏نمونه اعلای باقیات و صالحات و پرسود‌ترین معامله در مسیر زندگی انسان است که باید در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با اهمیت وقف، فرهنگ‌سازی شود.
معاون فرهنگی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در اقشار مختلف جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، معرفی سنت حسنه‌ وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف و اعتماد سازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
حسینی‌اراکی با بیان اینکه این جشنواره در دو رشته خوشنویسی و ادبی برگزار می‌شود ادامه داد: دومین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول به صورت استانی و مرحله بعد با حضور داوران بین‌المللی و به صورت کشوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیان داشت: 30 آبان ‌ماه آخرین فرصت برای ارسال آثار به دبیرخانه همایش است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های خوشنویسی، نستعلیق و یا رشته‌های ادبی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز 52 بقعه متبرکه استان به کتابخانه و همچنین اعزام 20 نفر از مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه به دوره آموزشی مسئولان فرهنگی مشهد خبر داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول