اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک خیر صورت گرفت؛

وقف زمین 200 میلیون ریالی در رابر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت و رابر گفت: یک زمین به ارزش 200 میلیون ریال با مساحت 300 مترمربع در شهرستان رابر وقف شد.

وقف زمین 200 میلیون ریالی در رابر
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، بهروز افشین‌مهر اظهار داشت: محمدجواد تاج‌الدینی از خیران شهرستان رابر با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان بافت زمینی را به مساحت 300 مترمربع وقف احداث مسجد امام خمینی (ره) کرده است.
وی با اشاره به ارزش 200 میلیون ریالی ملک وقف شده افزود: انسان‌هایی که به آخرت اعتقاد دارند همواره تلاش می‌کنند، زاد و توشه‌ای را برای خود ذخیره کنند تا پرونده اعمالشان تا قیامت باز بماند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت و رابر با بیان اینکه گذشتن از مال و در اختیار قرار دادن منفعت آن برای عموم مردم کاری پسندیده و بسیار سخت است، بیان کرد: انسان ذاتاً مال را دوست دارد و به آن وابسته است، اما انسان‌های پاک و خداترس همواره به آخرت خود چشم دوخته‌اند و دنیا را راهی برای آسایش اخروی خود می‌دانند و به آن وابسته نمی‌شوند.
افشین‌مهر گرایش مردم به وقف را در سال‌های اخیر بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: واقفان باید نیازهای جامعه را ببینند و با آگاهی کامل وقف خود را جاودانه سازند.
وی با بیان اینکه مسئله جوانان و معضلات اجتماعی آنها از مهم‌ترین مشکلات و مسائل روز جامعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: ساخت سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و وقف ملک برای ازدواج جوانان و در مجموع انجام وقف با نیت عام از بهترین نوع وقف به شمار می‌آید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت و رابر مسابقات قرآنی سازمان اوقاف را از معتبرترین مسابقات تا مرحله کشوری و بین‌المللی دانست و افزود: وقف بر مسائل قرآنی در سطح استان و شهرستان بافت بسیار کم و یا وجود ندارد که این امر مشکلاتی را برای اوقاف در زمینه برگزاری مسابقات قرآن به وجود آورده است که می‌طلبد واقفان نیک اندیش وقف مسائل قرآنی را نیز مد نظر خود قرار دهند.
شهرستان بافت در حال حاضر دارای 60 موقوفه است که این موقوفات 200 رقبه را شامل می‌شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول