اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

تبیین آثار مطلوب وقف ما را به دوران طلایی بازمی‌گرداند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: معتقدیم اگر اقدام فرهنگی مناسبی صورت گیرد و احکام، آثار مطلوب و ثمرات وقف بیان شود دوباره به دوران طلایی وقف بازمی‌گردیم.

تبیین آثار مطلوب وقف ما را به دوران طلایی بازمی‌گرداند
حجت‌الاسلام احمد پاک نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تشکیل شورایی به منظور ارزیابی پرونده‌های تبلیغی اظهار کرد: سطح تبلیغی مبلغان در این شورا تعیین و به مبلغان اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده برای مبلغان بومی از دیگر اقدامات اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و با تشکیل پرونده‌های تبلیغی شناسایی مبلغان بومی صورت می‌گیرد.
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با مذاکره با مراکز تبلیغی تشکیل کار‌گروه‌های مشترک برای بهتر شدن امر تبلیغ پیگیری شده تا این کارگروه‌ها در زمینه بیمه مبلغان، حق‌التبلیغ و آسیب‌شناسی مناطق مختلف تبلیغی به فعالیت بپردازند.
وی عنوان کرد: دیدار با مراجع، علما و شخصیت‌های کشوری در دستور کار قرار گرفته تا از رهنمودهای بزرگان حوزه استفاده لازم صورت گیرد.
پاک‌نهاد با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی امر وقف گفت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته تا در زمینه وقف فرهنگ‌سازی و تلاش ویژه برای احیای موقوفات انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری موقوفات به تصرف و مالکیت اشخاص درآمده و مالکان آنها در زمینه این موقوفات بی‌اطلاع بوده و لازم است توسط روحانیون و اساتید فرهنگ‌سازی‌هایی صورت گیرد.
مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اقبال عمومی به وقف در برخی دوران بسیار بیشتر نسبت به دوران کنونی بوده است، گفت: برخی مردم در دوره‌های دیگر به وقف‌خواری و موقوفه‌خواری روی آوردند و معتقدیم اگر اقدام فرهنگی مناسبی صورت گیرد و احکام، آثار مطلوب و ثمرات وقف بیان شود دوباره به دوران طلایی وقف بازمی‌گردیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی بیان کرد: در نظر داریم نسبت به اعزام‌های گروهی به امامزادگان اقدام کرده و از مبلغان متخصص در زمینه پاسخگویی به شبهات، مشاوره‌، احکام و مسائل شرعی برای اجرای برنامه‌ها در امامزادگان استفاده شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول