اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری؛

20 مورد وقف جدید در کرمان ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 20 مورد وقف جدید در سطح کرمان به ثبت رسیده است که بیشترین آن مربوط به جنوب استان است.

20 مورد وقف جدید در کرمان ثبت شد
علی مهرآسا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه وقف یکی از کارسازترین و بارزترین نمونه انفاق بی‌منت است، اظهار داشت: پیگیری وصول مطالبات، به‌روز رسانی اجاره‌ها، پیگیری پرونده‌های جاری در دادگاه تا حصول نتیجه، شناسایی و ثبت اراضی موقوفات از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی در سال جاری محسوب می‌شود.
وی مدیریت صحیح موقوفات را موجب اعتماد مردم به وقف دانست و تصریح کرد: زمانی که مردم بدانند آنچه وقف می‌کنند در مسیر نیت واقف مصرف شود، تمایل وقف کردن در آنها ترغیب می‌شود و در نتیجه شاهد افزایش روز افزون موقوفات هستیم.
رئیس امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه مردم به وقف بر اساس عملکرد صحیح اوقاف بیشتر شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 20 مورد وقف جدید در سطح کرمان به ثبت رسیده است که بیشترین آن مربوط به جنوب استان است.
مهرآسا بزرگ‌ترین موقوفه استان را موقوفه ربع رشیدی خواند و اظهار داشت: اگر این موقوفات احیا شوند و مردم به تکلیف خود مبنی بر تنظیم سند اجاره و پرداخت حق و حقوق وقف عمل کنند، تحولی عظیم در زمینه فرهنگی اجتماعی در سطح استان شاهد هستیم.
وی پرداخت مال‌الاجاره و حق و حقوق موقوفات را توسط مردم موجب رشد و شکوفایی استان دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از بیمارستان‌ها، دارالایتام و ... در سطح استان وقف هستند که مردم از عواید آنها بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول