اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم‌مقام نظام پزشکی مشهد:

هدف‌گذاری اقتصاد سلامت به تعارف میان دولت و مجلس گذشت

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هدف‌گذاری اقتصاد سلامت به تعارفات سیاسی میان دولت و مجلس گذشت.

هدف‌گذاری اقتصاد سلامت به تعارف میان دولت و مجلس گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شجاعی در نشست خبری که صبح امروز در محل سازمان نظام مهندسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه و با وجود چند ماه از سال هنوز خبری از تعیین تکلیف در حوزه‌های گوناگون اقتصاد سلامت در کشور نیست.
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس می‌توان گفت که هدف‌گذاری‌های در اجرای طرح اقتصاد سلامت در کشور تنها به تعارفات سیاسی میان دولت و مجلس گذشت و در این میان نه دولت و نه مجلس پاسخگویی برای این امر نیستند.
وی با طرح سئوالی اظهار داشت: این چه نوع طرحی است که در آن هر دو طرف ماجرا ضرر می‌کنند و آنچه که در این میان مسلم بوده این است که در این میان هم مردم و هم پزشکان زیان دیدگان اصلی در این طرح هستند.

*اصلاح نظام اقتصادی سلامت و شرایطی بدتر از گذشته
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در برنامه پنجم توسعه اصلاح نظام اقتصادی سلامت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که در همان ابتدا و با این اصلاح زنگ هشداری از سوی نظام پزشکی مطرح شد.
وی اظهار داشت: اصلاح نظام اقتصادی سلامت در راستای بهتر شدن شرایط در حوزه سلامت کشور مطرح و تصویب شد اما در حال حاضر نه تنها شرایط بهتر نشد بلکه اوضاع اقتصادی سلامت کشور به سمت بدترشدن وضعیت گام بر می‌دارد.

*بیراهه رفتن طرح نظام اقتصاد سلامت
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد در ادامه به شرایط کنونی طرح اصلاح نظام اقتصادی سلامت کشور اشاره کرد و گفت: درباره وضعیت کنونی نظام سلامت کشور می‌توان گفت که این طرح از راه و هدف اصلی خود دور شده و اکنون به بیراهه رفته است.
شجاعی در تشریح مشکلات کنونی نظام سلامت اظهار داشت: در این راستا در حدود هشت ماه از سال گذشته است و خبری از تعرفه‌های پزشکی نیست.
وی بلاتکلیفی جامعه پزشکی، آسیب‌های وارد شده در فضای سلامت و در نهایت ضرر دیدن مردم و جامعه پزشکی را از مهم‌ترین پیامدهای این طرح عنوان کرد.

*خبری از 10 درصد یارانه نظام سلامت نیست
وی در ادامه به مباحث مطرح شده در ارتباط با یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: براساس آنچه که مصوب شد مقرر گردید که در حدود 10درصد یارانه‌ها به نظام سلامت اختصاص یابد که در این راستا نیز تاکنون خبری از اختصاص این امر نیز نیست.
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر شاهد بسته شدن بودجه سال 91 هستم که برای اساس امیدواریم با مطرح شدن این دغدغه‌ها و مشکلات فراروی نظام سلامت برطرف شود.

*سوء استفاده عده‌ای از نظام به هم‌ریخته سلامت
شجاعی مشکلات موجود در حوزه نظام سلامت را عاملی برای بهم ریختگی این نظام عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این بازار به ریخته نظام سلامت عده‌ای از این فضا سوء استفاده می‌کنند که این موضوع به نوعی بستر را برای آسیب زدن بیشتر به نظام سلامت را فراهم می‌کند.
قائم‌‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار داشت: آنچه که می‌توان از آن به عنوان وضعیت کنونی نظام سلامت یاد کرد نظامی بیمار و آسیب دیده است.
وی نبود ارتباط نظام پزشکی با رسانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه ضعف در اطلاع‌رسانی‌های نظام پزشکی به گونه‌ای رقم خورده است که نگاه همه مشکلات و خطا به سوی جامعه پزشکی است این در حالی است که در تمام اصناف و حتی جامعه پزشکی در سایر کشورها مشکلات و خطاهایی وجود دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول