اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

بررسی 700 پرونده مردمی در پزشکی قانونی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: 700 پرونده مردمی در شش ماه نخست امسال در حوزه مدیریت پزشکی قانونی استان بررسی شده است.

بررسی 700 پرونده مردمی در پزشکی قانونی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس عصر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد 550 در‌خواست بررسی پرونده پزشکی و تایید گواهی ارسالی به مراجع انتظامی و قضایی، 100 درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده پزشکی، 20 درخواست ملاقات با مدیر کل، چهار درخواست کار و 26 مورد اعتراض به رأی اولیه صادر شده از سوی پزشکی قانونی بوده است.
نورس خاطرنشان کرد: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و فراهم شدن دسترسی آسان مردم، این اداره کل دارای برنامه منظم و مستمر برای ملاقات‌های عمومی، رسیدگی به پرونده‌های پزشکی و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی است.
وی تصریح کرد: برنامه ملاقات‌های مردمی در ایام هفته روزهای یکشنبه، سه‌‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 11 به همراه پرونده‌های پزشکی رسیدگی و پاسخگویی می‌‌شود که نسبت به ارسال پاسخ به مراجع قضایی دستورات لازم صادر شده است.
‌مدیر‌کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: امروزه با وجود ابعاد پیچیده جرم و جنایت، بدون بهره‌‌برداری از منابع علمی ‌جدید پزشکی قانونی و تکنولوژی‌های نوین، همچنین استفاده از نیروهای متبحر و متخصص، اعلام نظر کارشناسی پزشکی قانونی برای کشف حقیقت کاری بسیار دشوار و اغلب غیرممکن است.
نورس تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور سازمانی است که با ارائه نظرات کارشناسی به مراجع ذیصلاح در امور پزشکی قانونی، دستگاه قضایی را در مسیر عدالت خواهی و عدالت‌‌یابی همراهی می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول