اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

بررسی 5582 پرونده نزاع در پزشکی قانونی ‌زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه نزاع بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد،‌ گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 5 هزار 582 پرونده ناشی از نزاع مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی 5582 پرونده نزاع در پزشکی قانونی ‌زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی فروزش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری معاینات انجام شده در پزشکی قانونی استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اظهار داشت: آمار پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در شش ماه نخست سال جاری 14 هزار 777 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه معاینات انجام شده پنج درصد نسبت به شش ماه نخست سال گذشته در پزشکی قانونی کاهش داشته است، افزود: مراجعان ناشی از تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی در رتبه دوم قرار دارند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان آمار معاینه ناشی از تصادفات را 2 هزار 525 مورد اعلام کرد و تصریح کرد: آمار معاینات ناشی از تصادف در مقایسه با آمار شش ماهه نخست سال گذشته 7.8 درصد کاهش داشته است.
وی آمار تلفات جاده‌ای را در شش ماهه نخست سال جاری 218 مورد عنوان کرد و گفت: تلفات ناشی از تصادفات در سال گذشته 227 مورد بوده است.
فروزش با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 193 مورد مراجعات ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی استان زنجان وجود داشته است، گفت: آمار مراجعان به پزشکی قانونی ناشی از حوادث کار کاهش 16.4 درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: مراجعان برای تعیین سن به پزشکی قانونی استان زنجان نسبت به سال گذشته نیز رشد 51.6 درصدی داشته و از 31 مورد سال گذشته به 47 مورد افزایش داشته است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری 14 هزار و 123 مورد معاینه عمومی توسط پزشکان پزشکی قانونی استان زنجان انجام شده است، افزود: مقایسه این آمار با سال گذشته نشان دهنده کاهش 5.1 درصدی این معاینات است.
وی آمار متوفیات ناشی از سوختگی را در شش ماه نخست سال جاری استان زنجان هفت مورد اعلام و تصریح کرد: فوت شدگان ناشی از غرق شدگی نیز چهار مورد بوده است که نسبت به سال گذشته پنج مورد کاهش داشته است.
فروزش با اشاره به افزایش متوفیان ناشی از گاز گرفتگی تاکید کرد: آمار فوتی‌های ناشی از گاز گرفتگی 9 مورد بوده، که نسبت به سال گذشته در همین مدت پنج مورد بیشتر بوده است.
وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای روانپزشکی را در پزشکی قانونی استان زنجان در شش ماه نخست سال جاری 169 مورد اعلام کرد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از رشد مرگ‌های ناشی از استعمال مواد مخدر خبر داد و گفت: 21 مورد ناشی از استعمال مواد مخدر در سال جاری رخ داده است که نسبت به سال گذشته بیش از 31 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به رشد 24.6 درصدی معاینات مربوط به مرگ در پزشکی قانونی استان زنجان تصریح کرد: پزشکی قانونی استان زنجان در شش ماه نخست سال جاری 410 مورد معاینه مربوط به مرگ انجام داده است.
فروزش آمار انجام معاینات سم شناسی و پاتولوژی را در پزشکی قانونی استان زنجان به ترتیب یک هزار و 519 و 180 مورد اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید پزشکی قانونی استان زنجان در دو مرحله ساخته می‌شود، افزود: فاز نخست این ساختمان که در یک هزار 500 متر و برای انجام معاینات سرپایی و همچنین به عنوان ستاد مرکزی آن است،‌ در مرحله نخست عملیاتی می‌شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان آغاز مرحله دوم که شامل 2 هزار 500 متر و شامل سالن تشریح و آزمایشگاه می‌شود را پس از پایان مرحله نخست انجام می‌شود.
وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی ساختمان پزشکی قانونی شهر خدابنده تصریح کرد: ساختمان پزشکی قانونی خدابنده با اعتباری در حدود 200 میلیون تومان عملیاتی می‌شود.
فروزش در پاسخ به سئوالی درباره ارگان مسئول ارائه آمار فوتی‌ها در کشور تصریح کرد: دستورالعمل کشوری این وظیفه را بر عهده پزشکی قانونی قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز سال جاری تصادفات جاده‌ای 23 کشته داشته است، گفت: درصد کشته‌ها در حوزه شهر زنجان 26 درصد بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش زمان پاسخگویی مراجعان به پزشکی قانونی خبر داد و تصریح کرد: زمان پاسخگویی به همه پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش داشته و همه آنها از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی همچنین از کافی نبودن نیروی انسانی فعال در پزشکی قانونی استان زنجان با توجه به حجم پرونده‌ها خبر داد و افزود: پزشکی قانونی در مرکز استان فقط سه پزشک دارد که مجبور به کار سه برابری هستند.
فروزش از برنامه‌های آینده برای افزایش حقوق به عنوان یکی از مقوله‌های مهم در جذب نیرو سخن گفت و تصریح کرد: چارت سازمانی پزشکی قانونی در حال اصلاح است، که به محض اصلاح و صدور مجوز برای استخدام نیرو در همه پنج شهرستانی که پزشکی قانونی وجود دارد نیرو جذب می‌شود.
وی با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای که 218 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: 46 نفر از کشته شدگان تصادفات زن و 167 نفر نیز مرد بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تاکید کرد: آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهرستان ماهنشان از دو نفر سال گذشته به 11 نفر و همچنین تلفات جاده‌های خاکی روستاها نیز 16 درصد در شش ماهه نخست سال جاری افزایش داشته است
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول