اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

بانک ژنتیک در 11 استان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از ایجاد بانک ژنتیک مجرمان در 11 استان کشور خبر داد.

بانک ژنتیک در 11 استان ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل پزشکی قانونی گیلان این سازمان را نهادی نو پا دانست و اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی در ابعاد مختلف مشکلات زیادی دارد.
وی کمبود فضای فیزیکی را از مشکلات سازمان پزشکی قانونی ذکر کرد و افزود: در گیلان بیشتر فضاهای پزشکی قانونی این استان استیجاری است و برای برطرف کردن این مشکل نیاز به همکاری‌های استانی است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در گیلان مرکز پزشکی قانونی آبرومند و استاندارد وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت تامین زمین، تا پایان سال جاری کلنگ احداث ساختمان مجهز پزشکی قانونی بر زمین زده می‌‌شود و برای تامین اعتبار این مرکز آن را در قالب طرح ملی لحاظ کرده‌ایم.
وی مبلغ اجرای این طرح ملی را 4 میلیارد تومان با مساحت 3 هزار متر زیربنای ساختمان عنوان کرد و اذعان داشت: مشکل بعدی سازمان پزشکی قانونی کشور بحث حقوق و مزایای آن است.
شجاعی، کار در پزشکی قانونی را سخت نامید و ابراز داشت: در هیچ سازمانی یک پزشک مانند پزشکی قانونی به مقدار کم حقوق دریافت نمی‌کند.
وی ادامه داد: مجلس طرح «فوق‌العاده خاص» را تصویب کرد که با اجرایی شدن آن مشکلات حقوق و مزایای سازمان پزشکی قانونی استان برطرف می‌شود.
این مسئول از راه‌اندازی بانک ژنتیک در 11 استان کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه قانون پنجم توسعه سازمان پزشکی قانونی موظف به راه‌اندازی بانک ژنتیک است.
وی با تصریح بر اینکه این بانک ابتدا قرار بود در 10 استان کشور راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: در دیداری که امروز با استاندار گیلان داشتیم ایشان خواستار راه‌اندازی بانک ژنتیک در این استان شدند و سال آینده این بانک در 11 استان کشور ایجاد می‌شود.
شجاعی برآورد اولیه اعتبار این بانک را هر کدام یک میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این بانک با امکانات جانبی و مجهز به دستگاه‌های پیشرفته راه‌اندازی می‌شود.
وی مهم‌ترین کاربرد این بانک را جمع‌آوری اطلاعات مجرمان در یک صحنه جرم دانست و  افزود: ایجاد این بانک یک کار علمی است که در تشخیص هویت مجرمان کمک می‌کند و به نوعی عامل بازدارنده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای زیرساخت‌های بانک انجام شده است، ابراز داشت: در تهران، اصفهان، خراسان و مازندران کارهای مقدماتی برای ایجاد بانک ژنتیک انجام شده و در آینده نزدیک زیرساخت‌های آذربایجان شرقی و فارس نیز تکمیل می‌شوند.
وی طبقه‌بندی آمار مجرمان با همکاری دادستان را از دیگر کاربرد بانک ژنتیک عنوان کرد و افزود: می‌خواهیم در آینده بانک ژنتیک، هویت ایرانیان شود و مجرمان را از نظر ژنتیک بررسی کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول