اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نوسازی شهرداری اهواز خبر داد:

مکانیسم‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های فرسوده اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز از اعمال مکانیسم‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های فرسوده شهر اهواز خبر داد.

مکانیسم‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های فرسوده اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحمید حق‌بین بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به قوانین مصوب برای حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: بر این اساس تخفیف ۵۰ درصدی در اخذ عوارض ساخت اعمال شده و مابقی مبلغ نیز به صورت اقساط از متقاضیان دریافت می‌شود.
وی افزود: شهرداری اهواز برای تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده، اعمال تخفیف برای واحدهای تجاری و ورزشی را نیز پذیرفته است.
حق بین خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیون تومان وام با بهره ۱۲ درصد به هر واحد تعلق می‌گیرد که در صورت داشتن شرایط طرح مسکن مهر، می‌توان از تسهیلات با بهره ۷ درصد نیز استفاده کرد.
وی افزود: در صورت تجمیع بافت‌های ریزدانه (با مساحت کم) متقاضیان می‌توانند برای هر واحد ۸ میلیون تومان وام ودیعه نیز دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز همچنین یکی از مکانیسم‌های تشویقی تعیین شده توسط شهرداری اهواز را برای احداث پارکینگ در بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود پارکینگ به ویژه در مرکز شهر اهواز، در صورتی که ساکنان بافت‌های فرسوده تمایل به احداث پارکینگ داشته باشند، شهرداری تخریب، تسطیح و تامین روشنایی آن را تقبل می‌کند.
این مقام مسئول وسعت بافت‌های فرسوده اهواز را یک هزار و ۴۱۷ هکتار عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون، دولت موظف شده معادل تخفیف‌های اعمال شده توسط شهرداری را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند اما تا کنون مطالبات شهرداری اهواز در زمینه تخفیف‌های اعمال شده از دولت وصول نشده است.
وی افزود: در سال‌های ۸۸ و ۸۹، حدود ۸۳۰ میلیون تومان و در هفت ماهه نخست امسال نیز ۷۵۰ میلیون تومان تخفیف اعمال شده که تا کنون بازپرداخت نشده است.
حق بین در ادامه احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده را از موضوعات مهم ملی و جهانی دانست و افزود: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شامل بافت‌های روبنایی، زیربنایی، مستحدثات، خیابان‌ها و دسترسی‌هایی هستند که فرسودگی و نفوذناپذیری از ویژگی‌های آنهاست.
وی نفوذناپذیری بافت‌های فرسوده را بسیار حائز اهمیت خواند و ادامه داد: کم عرض بودن معابر بافت‌های فرسوده باعث می‌شود که خدمات رسانی به این مناطق با مشکل مواجه شود که این مسئله در منبع آب، حصیرآباد، مرکز شهر اهواز، عامری و... دیده می‌شود.
حق بین توضیح داد: اگر برای نوسازی هر هکتار از بافت فرسوده ۱۰ میلیارد تومان نیاز باشد، برای نوسازی بافت‌های فرسوده اهواز ۱۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز است که با در نظر گرفتن بودجه شهرداری اهواز ۵۰ سال طول می‌کشد.
وی افزود: برای احیای بافت فرسوده در ۱۴ کلان شهر کشور مبلغی حدود ۲۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان نیاز است.
حق بین تاکید کرد: بر همین اساس دولت به تنهایی قادر به احیای بافت‌های فرسوده نیست و بخش خصوصی و مردم نیز باید در این امر مشارکت کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول