اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان چهارمحال و بختیاری:

مردم رغبتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود تخصیص اعتبارات مناسب برای احیای بافت‌های فرسوده در این استان، متاسفانه رغبت مردم برای سرمایه‌گذاری و اقدام برای احیای واحدهای فرسوده خود کم است.

مردم رغبتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خسرو خدابنده بعدازظهر امروز در نشست شورای تأمین مسکن این استان با اشاره به اختصاص 190 میلیارد ریال اعتبار برای احیای بافت‌های فرسوده در این استان، اظهار داشت: سهمیه بانک‏های مسکن و ملی در گذشته و سهمیه بانک صادرات از این تسهیلات نیز اخیرا به این استان ابلاغ شده است.
وی افزود: در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات نوسازی واحدها در بافت‌های فرسوده شهری هیچ مشکلی در این استان وجود ندارد، اما متقاضی برای نوسازی در این بافت‌ها کم است.
خدابنده بخشی از علت کاهش تقاضا در این بخش را به سرد شدن هوا نسبت داد و گفت: باید مردم را برای استفاده از این فرصت و احیای بافت فرسوده تشویق کنیم.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان چهارمحال و بختیاری افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌توانند با تعریض معابر و اصلاح شبکه‎ها در بافت‌های فرسوده نقش موثری در این راستا داشته باشند.
خدابنده اضافه کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، برای بازسازی و احیای هر واحد در بافت‌های فرسوده، 20 میلیون تومان در چهار مرحله با نرخ 12 درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی افزود: دوره بازپرداخت این تسهیلات 13 ساله و دوره ساخت هر واحد 17 ماه است.
خدابنده از سند شش دانگ مالکیت ملک در دست ساخت و یا سند جایگزین به عنوان تضمین مورد نیاز برای پرداخت این تسهیلات نام برد و افزود: درخواست کتبی متقاضی، معرفی نامه شهرداری، اسناد مالکیت و پروانه ساخت در بافت فرسوده از دیگر مدارک لازم برای دریافت این تسهیلات به ‌شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان چهارمحال و بختیاری اظهار امیدواری کرد که با اختصاص این مبلغ بخش عمده‌ای از واحدها و بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف این استان بازسازی و احیا شود.
خدابنده در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور شناسایی شده است، گفت: مساحت بافت فرسوده مصوب در سطح 16 شهر در استان چهارمحال و بختیاری افزون بر یک‌هزار و 50 هکتار است.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی بافت‌های فرسوده به محدوده‌‌هایی اطلاق می‎شود که از نظر سطح خدمات، کیفیت زندگی، وضعیت رونق اقتصادی، شرایط بهداشتی و محیط زیستی و دوام و پایداری کالبدی از متوسط شهر اصلی پایین‌ترند.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این محدوده‌ها در صورت بروز خطرات طبیعی مانند زلزله نسبت به سایر نقاط شهر آسیب پذیرترند و بیشتر ساکنان این بافت‌ها از گروه‌های کم درآمد و محروم جامعه‌اند.
وی با اشاره به مسائل عمده منطبق با شاخص‌های مصوب، گفت: ناپایداری ابنیه و ساختمان‌ها تهدید بزرگ برای جان ساکنان این مناطق است؛ فرسودگی کالبدی این مناطق را به آسیب‌پذیرترین عرصه در مواجهه با بلایای طبیعی از قبیل زلزله، طوفان و سیل تبدیل کرده است که خود خسارات غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد.
خدابنده نفوذناپذیری و نارسایی‌های موجود در شبکه ارتباطات و دسترسی‎ها را از دیگر این شاخصه‌ها عنوان کرد و افزود: عرض کم معابر، طولانی بودن امکان دسترسی به خدمات و وسایل نقلیه اضطراری از قبیل ماشین‌های آتش نشانی و آمبولانس بر ناکارآمدی و نابسامانی این مناطق افزوده است به طوری که نفوذناپذیری در محلات اماکن دسترسی به خدمات را کاهش داده و ساکنان را با مخاطرات جدی روبه‌رو می‌سازد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول