اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صورت می‌گیرد؛

احیا و بازسازی 10 درصد از بافت‌های فرسوده در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده استان همدان احیا و بازسازی می‌شوند.

احیا و بازسازی 10 درصد از بافت‌های فرسوده در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدعلی اسدی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و هماهنگی احیا و بازسازی بافت فرسوده در نهاوند اظهار داشت: سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده استان همدان احیا و بازسازی می‌شوند.
وی گفت: در استان‌ همدان یک هزار و 986 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که بیشترین آنها در همدان و بعد از آن در نهاوند وجود دارد.
فرماندار شهرستان نهاوند به برنامه‌ریزی مطلوب و مدون دولت برای احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: در استان همدان تاکنون 6 هزار و 200 واحد در این بافت‌ها منازل مقاوم‌سازی و تحویل صاحبانشان شده است.
مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان استان همدان به بسته‌های حمایتی دولت برای تشویق ساکنان بافت‌ها خبر داد و بیان کرد: طبق قول وزیر راه و شهرسازی کسانی که مایل به مقاوم‌سازی منازل خود هستند، می‌توانند به مدت دو سال از ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.
وی به پرداخت تسهیلات 20 و 25 میلیون تومانی به متقاضیان این واحدها خبر داد و تصریح کرد: امسال تاکنون یک‌هزار و 500 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان احداث شده است که طبق برنامه زمان‌بندی شده این تعداد تا پایان سال جاری باید به 2 هزار واحد در این بافت‌ها افزایش یابد.
اسدی از لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: شهرداری‌ها نیز باید با تصویب تخفیف 50 درصد عوارض صدور پروانه ساکنان بافت‌های فرسوده را برای مقاوم‌سازی کردن واحدهای خود تشویق کنند.
فرماندار شهرستان نهاوند نیز از آغاز عملیات بازسازی منطقه بافت فرسوده دوخواهران نهاوند تا هفته آینده خبر داد و گفت: 168 هکتار بافت فرسوده در نهاوند وجود دارد که تاکنون احیا و بازسازی 68 هکتار از آن مصوب شده است.
اسماعیل زارعی‌کوشا به تخصیص اعتبارات لازم برای احیا و بازسازی این بافت‌ها هم زمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به نهاوند خبر داد و بیان کرد: 500 میلیون تومان برای کمک و بازسازی این بافت‌ها تخصیص یافته است.
وی افزود: تاکنون 55 واحد در شهرستان نهاوند در این بافت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که مجوز ساخت گرفته‌اند.
فرماندار شهرستان نهاوند در پایان از شناسایی و تقاضای 19 واحد با 4 هزار و 300 متر مساحت در این منطقه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این 19 واحد امسال تا هفته آینده شروع می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول