اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر ستاد غدیر نهبندان خبر داد:

اجرای ۱۵ برنامه شاخص دهه ولایت در نهبندان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی ستاد غدیر نهبندان از برگزاری و اجرای 15 عنوان برنامه‌ شاخص و ارزشی در طول دهه ولایت در سطح این شهرستان خبر داد.

اجرای ۱۵ برنامه شاخص دهه ولایت در نهبندان
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: برترین و بالاترین چیزی که باید از آن درس و الگوبرداری کنیم ارزش‌ها، معارف و مناسبت‌های اسلامی نظیر غدیر خم روز تمام شدن حجت خدا بر بندان است.
وی با بیان اینکه باید درصدد احیای فرهنگ و پیام غدیر در جامعه اسلامی برآییم، تصریح کرد: امامت و ولایت ادامه راه نبوت است و آحاد جامعه اسلامی به ویژه جوانان باید از برنامه‌های دهه امامت و ولایت بهره لازم و کافی را ببرند.
دبیر ستاد غدیر نهبندان ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع در زمینه تعمیق و توسعه فرهنگ غدیر و برگزاری جشن‌های، همایش‌ها، نشست‌ها و گفتمان‌ها در شان غدیر باید مورد تاکید مدیران و متولیان امر قرار گیرد و همچنین در راستای تبیین اصل ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت و ولایت نیز باید به این امر مهم اهتمام ویژه صورت پذیرد.
ابراهیم‌زاده عید غدیر خم را روز حجت خدا بر بندگان عنوان کرد و افزود:  کلام حضرت محمد(ص) در غدیر خم الهی و هدایت به سوی سعادت و رستگاری بود.
وی با اشاره به اینکه پیامبر در غدیر خم  پیامبر درس چگونگی زیستن و مسیر حرکت را به افراد نشان داد، یادآور شد: رسول خدا با معرفی حضرت علی بن ابوطالب(ع) به عنوان جانشین خودشان رسالت خویش را به پایان بردند و دین مبین اسلام را کامل کردند.
دبیر ستاد غدیر نهبندان با بیان اینکه پیام اصلی غدیر خم تکریم و پاسداشت اخلاق ناب اسلامی است که امروز تمام انسان‌ها تشنه آن هستند، گفت: با وقوع رویداد تاریخی مهم اسلام یعنی غدیر خم در واقع رسالت پیامبر در غالب امامت و ولایت تداوم یافت و عالم به این حقیقت پی برد که امت اسلامی هرگز بدون ولی نمی‌تواند به مقصود نهایی و تکامل برسد.
ابراهیم‌زاده سرمایه ارزشمند، معنوی و مهم اسلام را ولایت دانست و اظهار داشت: بصیرت‌افزایی ولایی و نقش بی‌بدلیل ولایت باید در محوریت تمامی برنامه‌ها و مناسبت‌های شیعیان به ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت  قرار گیرد.
وی از برگزاری و اجرای 15 عنوان برنامه‌ شاخص و ارزشی در طول دهه امامت و ولایت در سطح این شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: برگزاری مراسم محوری شب عید غدیر در مسجد الغدیر نهبندان، اعزام مبلغ به سطح روستاها، برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت غدیر و برگزاری گفتمان غدیر در مدارس از اهم این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
دبیر ستاد غدیر نهبندان دیدار با سادات و تجلیل از آنها، جشن تکلیف برای دانش‌آموزان، برپایی ایستگاه صلواتی، قرائت زیارت امین‌الله، مسابقات کتاب‌خوانی، توزیع بسته‌های فرهنگی و  صبحگاه غدیر را از دیگر برنامه‌های مهم دهه امامت و ولایت شهرستان عنوان کرد
ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه با برگزاری این برنامه‌ها و مراسمات باید فلسفه و هدف اصلی غدیر را در جامعه مورد بازگو و تبیین قرار دهیم، تصریح کرد: باید بدانیم که زمانی در زندگی مادی و معنوی خود موفق و سعادتمند هستیم که از منش و سیره ائمه اطهار(ع) الگوبرداری و تبعیت داشته باشیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول