اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری در منطقه نیروگاه قم

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری در منطقه نیروگاه قم با حضور وزیر نیرو و جمعی از مدیران و مسئولان ملی برگزار شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری در منطقه نیروگاه قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری در منطقه نیروگاه قم ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استان آغاز شد.
طرح بزرگ جمع‌آوری انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب شهر به منظور حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی و استفاده از پساب فاضلاب برای استفاده در مصارف صنعتی و کشاورزی از سال 69 آغاز شده است و در طی سال‌های گذشته 18 درصد از مناطق شهر قم را زیرپوشش شبکه فاضلاب شهری قرار داده است.
به لحاظ رشد جمعیت و توسعه روز افزون شهر قم پیش‌بینی می‌شود تا سال 1415 و با اجرای کامل این طرح بزرگ جمعیت یک و نیم میلیون نفری شهر قم را در سال هدف زیر پوشش قرار می‌دهد.
این پروژه‌ها که با بهره‌مندی از تسهیلات بانک توسعه اسلامی با اعتباری بالغ بر 70 میلیون یورو به بهره‌برداری رسیده است، دارای سه پروژه است.
شبکه جمع‌آوری فاضلاب که 377 هکتار از مناطق شهری را پوشش می‌دهد، نخستین پروژه از این طرح بوده که با اعتباری بالغ بر 179 میلیارد ریال در طی 30 ماه اجرایی می‌شود.
پروژه دوم، خط اصلی انتقال فاضلاب در منطقه شمالی شهر قم است، این طرح با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال در طول 30 ماه اجرایی خواهد شد و 12 هزار و 600 متر لوله‌گذاری خواهد داشت.
طرح آخر مدول دوم تصفیه‌خانه جامع فاضلاب شهری است که ظرفیتی بالغ بر 250 هزار نفر دارد و به روش تصفیه بیولوژیکی و روش لجن فعال متحرک است و با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال در طی 36 ماه اجرایی خواهد شد.
لازم به ذکر است که تصفیه‌خانه فعلی شهر قم 257 هزار نفر را پوشش می‌دهد که با فعال‌سازی تصفیه‌خانه شماره دو شهر قم این میزان به بیش از 570 هزار نفر خواهد رسید.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول