اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجلس ناکارآمد و ضعیف خواسته جریان انحرافی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس ناکارآمد و ضعیف خواسته جریان انحرافی است.

مجلس ناکارآمد و ضعیف خواسته جریان انحرافی است
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع روحانیون این شهر با اشاره به مباحث داخلی کشور و نقش خواص جامعه در پیشبرد اهداف عالی نظام اظهار داشت: هوشیاری خواص جامعه به‌ویژه روحانیت سبب خنثی شدن نقشه‌های مخرب برخی جریان‌ها در انتخابات آینده کشور می‌شود.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی درباره حرکات مردمی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار داشت: اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادن است، اتفاقات بسیار پیچیده‌ای است.
وی تاکید کرد: جهان سرمایه‌داری بعد از تشکیل نظام لیبرال دموکراسی نخستین‌بار است که دچار چالش شده است.
دهقان افزود: در منطقه خاورمیانه وضعیت کلی با تمام فراز و نشیب‌ها به خوبی در حال پیشروی است و زجرها و سختی‌ها برای ملت‌های ستمدیده رو به پایان است.
وی تأکید کرد: با توجه به بیداری اسلامی و انقلاب‌هایی که در منطقه رخ داده است، روز‌به‌روز وضعیت منطقه نسبت به گذشته بهتر می‌شود و شاید محور این تحولات بعداز انقلاب ایران، انقلاب مردم مصر باشد زیرا اثرگذاری این کشور به کشورهای عربی بیشتر است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اتفاقات پیش‌آمده در انقلاب مصر تا امروز رو به پیشرفت و بهبود بوده و نتایج خوبی در آنجا به‌دست آمده و سیاست‌های پیش گرفته آنها با ایران نزدیکی بسیار دارد.
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی نظام سرمایه‌داری غرب در آینده‌ای نه چندان دور خاطرنشان کرد: قیام وال‌استریت سبب این شد تا آمریکا در اقدامی عجیب و ناشیانه خبر دستگیری فردی ایرانی در ارتباط با ترور سفیر عربستان را مطرح کند که در آن حرکت به دنبال دور کردن اذهان عمومی جهان از قیام مردم آمریکا بر علیه نظام سرمایه‌داری و همچنین متشنج کردن خاورمیانه و درگیری جهان عرب با ایران بود.
دهقان با تأکید بر گفتمان انقلاب اسلامی و تأثیرپذیری انقلاب‌های منطقه از جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته در خاورمیانه به وقوع پیوسته و با توجه به نقش پر اهمیت ایران در شکل‌گیری ماهیت این انقلاب‌ها، متأسفانه ما گرفتار یک حالت انفعالی در داخل دولت هستیم.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس خاطرنشان کرد: انحراف به وجود آمده در درون دولت سبب این شد تا تمرکز کافی برای هدایت صحیح این انقلاب‌ها شکل نگیرد و امروز اثر منفی آن را در برخی کشورها می‌بینیم.
وی تلاش آمریکا را برای مصادره کردن این انقلاب‌ها امری طبیعی دانست و اظهار داشت: متأسفانه در ابتدای این اعتراضات، برخی‌ها از درون کشور این حرکات را برنامه آمریکایی‌ها عنوان می‌کردند و همراه شدن با این اعتراضات را همراه شدن با آمریکا تفسیر می‌کردند.
دهقان گفت: هم اکنون با توجه به اتفاقاتی که در مصر افتاده است و نتایج این قیام‌ها به زیان اسرائیل و آمریکا بوده، دیگر کسی جرأت ندارد خیزش‌ها و انقلاب‌ها را آمریکایی بداند.

جمله تاریخی فلسطین از بحر تا نهر  توطئه‌ها را خنثی ساخت
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در همایش حمایت از فلسطین بیان داشت: طرح جمله تاریخی فلسطین از بحر تا نهر، بحث تشکیل دولت به اصطلاح مستقل فلسطین را منتفی ساخت و چون هدف جریان سازش و خائن عربی تحت لوای تشکیل دولت مستقل فلسطینی در واقع داشتند به تشکیل دولت باثبات اسرائیلی کمک می‌کردند.
دهقان افزود: توطئه پیچیده‌ای که قرار بود برای کشور فلسطین برنامه‌ریزی شود با صحبت‌های حکیمانه رهبر انقلاب خنثی شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اظهار داشت: خواص جامعه باید از اتفاقاتی که در جامعه می‌گذرد آگاه باشند و بتوانند تحلیل دقیقی از وضعیت کشور و جریانات موجود داشته باشند تا در موقع لزوم بدون جنجال و بدون برهم زدن آرامش مردم ، حقایق را به مردم بگویند. 
وی درباره مبانی فکری جریان انحرافی خاطرنشان کرد: این جریان از نظر اعتقادی به بسیاری از اصول و عقاید ما اعتقادی ندارد و در بسیاری از عملکردهای خودشان نشان داده‌اند که به نظام و ولی‌فقیه اعتقادی ندارند و این روشن است که  هر از چند گاهی مطالبی غیر اسلامی و غیرشرعی بیان می‌کنند و حتی پیامبران را به باد انتقاد غیر صحیح می‌گیرند.
دهقان اظهار داشت: این گروه در مراحل اول با شکستن قبح انبیا کار خود را آغاز کردند و سپس وارد حوزه حضرت صاحب‌الزمان (عج) شدند و با توزیع سی دی ظهور بسیار نزدیک است با اعتقادات و مقدسات مردم هم بازی کردند.

جریان انحرافی حامی اصلی فساد بانکی
دهقان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات این جریان موضوع فساد اقتصادی است که علی‌رغم ادعاهایی که جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی داشتند، امروز در زیر چتر حمایتی آنها بزرگترین فساد بانکی رخ داده است و
رئیس بازرسی کشور هم با مدارکی که در اختیار دارد به این نتیجه رسیده که یکی از افراد برجسته جریان انحرافی حامی اصلی متهمان پرونده فساد بانکی اخیر بوده است.
وی تأکید کرد: گروه امیر منصور آریا که این فساد بزرگ بانکی را انجام داده متاسفانه از موقعیت دفتر رئیس‌جمهور و برخی دیگر دستگاه‌ها حداکثر استفاده را برده‌اند.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس گفت: البته مدارکی که در اختیار دستگاه‌های نظارتی وجود دارد نشان می‌دهد که برخی از مسئولان به‌ویژه در دفتر رئیس‌جمهور از این متهمان حمایت کرده‌اند ولی مدرکی بر سو استفاده اطرافیان رئیس‌جمهور در این پرونده موجود نیست.
دهقان تصریح کرد: کار جریان انحرافی را نباید تمام شده دانست و این جریان با افکار و انحرافاتی که دارند هر لحظه برای آینده این نظام خطرناک هستند و باید این اتفاقات برای خواص جامعه تبیین شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: در دولت هزاران مدیر پاک ، لایق و عاشق انقلاب وجود دارد، اما در گوشه‌ای از آن هم گروه فاسد و قدرت‌طلبی که دارای انحرافات متعدد اعتقادی و مالی هستند شکل گرفته است و قدرتمند هم هستند.
وی افزود: این گروه را نه باید خیلی بزرگ کرد و نه باید آنها را کوچک و بی‌قدرت دانست زیرا قدرت در دست آنهاست و این خطرآفرین است.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این گروه گرفتن مجلس شورای اسلامی در انتخابات مجلس دهم است که این جریان می‌خواهد با استفاده از قدرت و ثروتی که دارند مجلس آینده را در اختیار خود بگیرد.
دهقان خاطرنشان کرد: گرفتن مجلس برای این جریان یک وسیله است زیرا آنها مجلسی ضعیف را برای دست یافتن به اغراضی که دارند بسیار ضروری می‌دانند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول