اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

نوزادان چهارمحالی شیرخشک محلی می‌خورند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه با حضور رئیس جمهور، در سفر چهارم هیئت دولت به این استان بهره‌برداری می‌شود.

نوزادان چهارمحالی شیرخشک محلی می‌خورند
رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این کارخانه با ۶۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.
وی افرود: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود. 
کرمی تصریح کرد: با بهره‌برداری از کارخانه شیر خشک پگاه چهارمحال و بختیاری، سالانه از خروج ۴۰ میلیون یورو از کشور جلوگیری می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش افزوده ایجاد شده سالانه این کارخانه بین ۸۰ تا ۳۷۰ میلیارد ریال است.
وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را سبب ایجاد تحولی بزرگ در اقتصاد ایران بیان و خاطرنشان کرد: صنایع و معادن و بازرگانی در اجرای موفق و مطلوب این قانون بیشترین و مهم‌ترین سهم را داشته‌اند.
کرمی خواستار توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی در این استان شد و گفت: با وجود تلاش همه جانبه برای ناکارآمد نشان دادن دولت در ایجاد اشتغال شاهد نشاط و اشتغال‌آفرینی در نقاط مختلف کشور از جمله خود استان هستیم.
وی افزود: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در این استان که بخش قابل توجهی از این اشتغالزایی با آورده شخصی سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد گامی موثر در کاهش نرخ بیکاری استان است.
کرمی هدفمندی یارانه‌ها را نیز در راستای اشتغالزایی موثر دانست و گفت: اقداماتی که در این راستا صورت می‌گیرد در زمینه اشتغالزایی موثر بوده و اقدامات موفق الگویی برای فرمانداران است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی، گفت: یکی از محوری‌ترین موضوعات مورد توجه این استان اشتغالزایی است که اشتغال خانگی در این مبحث جایی مهم دارد.
کرمی گفت: اشتغال خانگی باید همراه با توجه به اصول بازاریابی باشد و بدون توجه به بازار نمی‌توان در این زمینه موفق بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه صحبت خود سرمایه‌گذاری در بخش معدن را از دیگر فرصت‌های فراروی اشتغال این استان نام برد و گفت: از نظر ارزش افزوده، اگر بخش معدن درست، منطقی و مطابق با برنامه پیش رود، تقریبا از بخش‌های تجارت، مسکن و بورس بازدهی بالاتری دارد و شاخص آن نیز حضور شرکت‌های معدنی بورسی موجود است. 
وی ادامه داد: برای افزایش ارزش افزوده در این بخش، باید روی اکتشاف سرمایه‌گذاری اساسی شود و با ارایه تسهیلات مناسب، زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی در کنار بخش دولتی فراهم شود. 
کرمی تأکید کرد: جذابیت مواد معدنی سبب شده تا شرکت‌های سرمایه‌گذار معدنی با هدف دستیابی به سود موردنظر اقدام به اکتشاف کنند و این موضوع در اقتصاد دنیا جا افتاده است. 
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول