اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان‌های نوشهر و چالوس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: بخش‌های سی‌تی‌اسکن،وی‌آی‌پی و ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان‌های نوشهر و چالوس امروز به بهره‌برداری رسید.

ان‌آی‌سی‌یو بیمارستان‌های نوشهر و چالوس به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، در مراسم صبح امروز افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان نوشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه در حوزه سلامت را یک ضرورت عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش نیازمند فضا و امکانات جدید و بروز هستیم.
محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه سالم بودن یک فرد نیاز جامعه پویاست، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم مترقی‌ترین قوانین در این حوزه پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه در دولت های نهم و دهم شتاب زیادی برای بهره مندی از امکانات و فضاهای جدید بهداشتی و درمانی در کشور صورت گرفته است بیان داشت: در کنار این موارد نباید فراموش کرد که بهترین و موثرین و کم ‌هزینه‌ترین روش پیشگیری است تا بار مالی ناشی از درمان و ایجاد فضاها و امکانات درمانی نه بر دوش مردم و نه مسئولین سنگینی نکند.
این مسئول توجه به ورزش، تغذیه و دوری از استرس و نگرانی را راهی برای افزایش امید به زندگی عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر نیز با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی بخش سی‌تی اسکن بیمارستان نوشهر بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده، گفت: 50 درصد از این اعتبار از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به نوشهر تامین شده است.
حدیث گردکلی همچنین تصریح کرد: مراکز درمانی امیررود و دوآب و چند خانه بهداشت نیز با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است و چهار خانه بهداشت و دو مرکز بهداشت و درمان دیگر در دست احداث است.
وی با اشاره به دستگاه سی‌تی‌اسکن نوشهر گفت: این دستگاه از مجهزترین دستگاه‌های موجود در کشور است.
رئیس بیمارستان نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در سال جاری 200 بیمار از بیمارستان نوشهر به بیمارستان‌های دیگر اعزام شدند، گفت: از این تعداد 50 نفر نیازمند سی‌تی‌اسکن بودند.
سید محمود موسوی بیان داشت: با افتتاح این بخش 50 درصد کاهش اعزام از بیمارستان نوشهر خواهیم داشت.
این مسئول از افزایش 2 هزار متر فضای جدید به بیمارستان نوشهر خبر داد و گفت: با تامین اعتبار 2 هزار متر فضا برای لنج، انبار، انبارهای دارویی و... به فضای بیمارستانی نوشهر اضافه می‌شود.
موسوی همچنین با اشاره به افتتاح بخش وی‌آی‌پی بیمارستان نوشهر بیان داشت: هشت تخت وی‌آی‌پی در بیمارستان نوشهر نیز با هزینه 50 میلیون تومان با تمام تجهیزات به بهره‌برداری رسیده است.
در چالوس نیز بخش ان‌آی‌سی‌یو (ویژه کودکان) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بهره‌برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم نیز با اشاره به اینکه این بخش یکی از نیازمندی‌های غرب مازندران در بخش درمان را پاسخگو خواهد بود، متذکر شد: شش تخت ویژه مراقبت‌های ویژه کودکان با اعتبار 300 میلیون تومان از امروز در بیمارستان چالوس قابل بهره‌برداری است.
ناصحی در پایان اذعان داشت: آموزش نیروهای و کادر درمانی متخصص برای استفاده از این امکانات ضروری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول