اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین:

برخی دستگاه‌ها در تعامل با حوزه بهداشت سلیقه‌ای عمل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: محدود و سلیقه‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها از جمله در تعامل و ارتباط با دستگاه‌های متولی امر بهداشت و درمان، نشانه رشد نیافتگی و عدم تکامل آن دستگاه‌ها است.

برخی دستگاه‌ها در تعامل با حوزه بهداشت سلیقه‌ای عمل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه در جمع معاونت، مدیران و کارشناسان حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: حوزه سلامت و درمان کشور از نظر فاکتورهای مثبت و ارزنده بهداشتی در بین کشورهای منطقه از رتبه خوبی برخوردار است اما باید توجه داشت که جلب رضایتمندی عمومی جامعه در این راستا بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر نظام سلامت جزو بزرگ‌ترین بخش‌هایی است که به منظور تأمین سلامت افراد ارتباط مستقیم و تعامل گسترده‌ای با آحاد جامعه از بدو تولد تا زمان مرگ را دارد.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین افزود: محدود و سلیقه‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها از جمله در تعامل و ارتباط با دستگاه‌های متولی امر بهداشت و درمان، نشانه رشدنیافتگی و عدم تکامل آن دستگاه‌ها است، آسیب این گونه اقدامات در وهله اول متوجه خود دستگاه است و اتفاقات بعدی ناشی از آن ممکن است تهدید‌کننده سلامت عمومی جامعه و افراد باشد.
وی عنوان کرد: سازمان بازرسی به لحاظ گستردگی حوزه سلامت و تأثیر آن در رضایت‌مندی جامعه، آسیب‌شناسی در این حوزه را با هدف ارتقای شاخص سلامت جامعه در دستور کار و اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
خمسه اعلام کرد: با فرهنگ‌سازی، فراهم کردن بسترهای لازم و اطلاع‌رسانی گسترده لازم است بایدها و نبایدهای این حوزه را ترویج کرد تا فرهنگ تجویز، مصرف، اقتصاد و نیز صنعت دارو بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی با اشاره به وظایف، سیاست‌ها و اهداف سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین ارگان نظارتی نظام، براساس حق نظارت قوه قضائیه و بر طبق اصل 174 قانون اساسی تشکیل شده است.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین خاطر‌نشان کرد: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور دو وظیفه مهم سازمان بازرسی است؛ رویکرد دستگاه نظارتی، تعامل حداکثری با مدیران دستگاه‌های مورد بازرسی و همچنین پیگیری و تحت تعقیب قرار دادن متخلفان از مقررات قانونی به منظور ارائه خدمت مطلوب به مردم و مراجعان، تکریم ارباب رجوع و ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها است.
وی در ادامه برنامه محور بودن و حرکت با اعتماد و اقتدار کامل را از مشخصه‌های مهم دستگاه نظارتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اصولی و حساب شده دستگاه‌های اجرایی مورد تائید دستگاه نظارتی است و در این میان اگر در بعضی موارد ایرادها و نواقصی شکلی هم وجود داشته باشد، قابل اصلاح است.
خمسه عنوان کرد: اما اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌ها انتظار داشته باشند که کارشناسان و بازرسان کارها و اقداماتی را که از پایه و اساس اشتباه و دارای ایرادهای کلی است، تائید‌کنند، ذهنیت و تصور صحیحی نیست.
خمسه با تقدیر از تلاش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سازمان بازرسی از مدیران کارآمد، پویا، کارآفرین و دارای ایده‌های نو به ویژه در این حوزه که در راستای بالا بردن بهره‌وری نظام سلامت کشور تلاش شبانه‌روزی دارند، حمایت می‌کند.
در ادامه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: وجود دستگاه نظارتی در کنار دستگاه‌ها یک فرصت است و امیدواریم این گونه جلسات مشترک و همفکری‌ها زمینه هر چه بیشتر همکاری‌های سازنده به منظور رفع نواقص و مشکلات احتمالی و تائید نقاط قوت و توانمندی‌های مجموعه را فراهم آورد.
فرزاد پیرویان با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت طی سال‌های 88-89 و شش ماهه اول سال 90 عنوان کرد: بازدید از مراکز زیر پوشش، صدور پروانه در بخش مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، معرفی واحدهای تولیدی و مراکز پخش متخلف، صدور مجوز ترخیص و گشایش کالا از جمله اقدامات و فعالیت‌های مهم این معاونت به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: همچنین توقیف و انهدام اقلام غذایی، آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی و اقدامات آموزشی و پژوهشی گسترده در راستای ارتقای شاخص سلامت در سطح استان از دیگر وظایف این معاونت است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه کارهای بسیاری در این حوزه صورت می‌گیرد، ممکن است نواقص و اشکالاتی نیز به دلیل برخی برنامه‌ریزی‌های نامناسب و غیر اصولی وجود داشته باشد که در این راستا نیروهای جوان، فعال و خوش‌فکر این معاونت آمادگی این را دارند تا از گزارش‌های دقیق و راه گشای کارشناسان و بازرسان اداره کل بازرسی استان برای اصلاح امور حداکثر استفاده و بهره‌برداری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول