اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار زنجان:

سرانه مطالعه فعلی زیبنده مردم استان زنجان نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به ضعف سرانه مطالعه در استان زنجان گفت: در حال حاضر سرانه مطالعه زیبنده مردم استان زنجان نیست.

سرانه مطالعه فعلی زیبنده مردم استان زنجان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی بعد از ظهر امروز در کار گروه فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه فرهنگی برای بالا بردن و ارتقای دانش عمومی مردم هنوز در این عرصه برنامه‌ریزی درستی نشده است، اظهار داشت: سهم سرانه مردم از مطالعه رضایت بخش نیست و باید از همه ظرفیت برای بهبود فرهنگ مطالعه استفاده کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های فرهنگی در حوزه کتاب‌خوانی و تشویق مردم به مطالعه نیاز چندانی به اعتبار آن‌چنانی ندارند، افزود: دستگاه‌های مرتبط باید با برنامه‌ریزی درست در اتوبوس‌ها، قطارها برای مسافران و در مکان‌های عمومی مثل درمانگاه‌ها و مطب پزشکان کتاب در اختیار شهروندان قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به نبود مدیریت در امر تشویق مردم به مطالعه در استان اشاره کرد و یادآور شد: در بازار، فرودگاه و مراکز عمومی که رفت و آمد زیاد است می‌توان با هماهنگی مسئولان این بخش‌ها و در اختیار قرار دادن انواع کتاب‌های مفید به مردم  به افزایش سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف مردم و جامعه کمک کرد.
وی با اشاره به کتاب باربی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: هنر نویسنده این کتاب ستودنی است اما متاسفانه از زحمات این‌گونه افراد تقدیر نمی‌شود تا دلگرم شده و فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار انجام دهند.
احمدی تصریح کرد: در حال حاضر محصولات خوب و تاثیر‌گذار داریم، اما هنر ارائه نداریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه کاش آن همه فعالیت که در حوزه‌های دیگری از جمله فوتبال می‌شود در حوزه فرهنگی نیز تلاش انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود گذشت هفت ماه از سال‌جاری در حوزه فرهنگی مثل قرآن و کتاب‌خوانی هیچ تغییری نسبت به سال گذشته به وجود نیامده است.
وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی وجود ندارد، افزود: جهاد فرهنگی باید به دست صاحبان اندیشه و فکر انجام شود، تا تاثیر مثبت داشته باشد.
احمدی به پیاده‌روی خانوادگی چند وقت اخیر در زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد مردم زنجان در آن روز به خیابان آمدند، اما هیچ کار فرهنگی ماندگار در آن صورت نگرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به برگزاری جشنواره شهروند برگزیده در استان زنجان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید در ازای نفراتی که برای شرکت در جشنواره معرفی می‌کنند بحث مالی و تشویقی این نفرات را تامین کنند.
وی با اشاره به ارزش‌گذاری به افرادی که در کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان و ایجاد امنیت تلاش می‌کنند، افزود: دستگاه‌ها  وظیفه دارند  با تمام توان این جشنواره را حمایت کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول