اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

فرار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی بالا است‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی فرار سرمایه‌گذاری در این استان را بالا عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های مختلف باید تدبیر شود.

فرار سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی بالا است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل واحدهای صنعتی و معدنی خراسان شمالی، اظهار کرد: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی از سوی استان‌های هم‌جوار برای امر سرمایه‌گذاری انجام شده که سرمایه‌گذاران را بیشتر ترغیب می‌کند.
وی با بیان اینکه عدم رفع مشکلات سرمایه‌گذاران موجب خروج آنان برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی شده است، افزود: البته بخش عمده‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران در استان مربوط به منابع بانکی بوده و یکی از دلایل عمده آن خروج منابع مالی در قالب تعاونی‌های اعتبار از بانک‌ها و استان است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از رئیس مجمع نمایندگان استان خواست تا پیگیری‌های لازم را به منظور الزام تعاونی‌های اعتبار برای اختصاص منابع خود برای سرمایه‌گذاری در استان انجام دهد.
وی اضافه کرد: البته اصراری نداشته که تعاونی‌های اعتبار در تولید ارائه تسهیلات داشته باشند، بلکه باید بخشی از منابع خود را برای توسعه تجارت و کسب و کار اختصاص دهند.
شفقت با بیان اینکه منابع مالی اکنون به بزرگ‌ترین مشکل در توسعه سرمایه‌گذاری استان تبدیل شده است، گفت: باید قانون منابع به مصارف بانکی در خراسان شمالی با کمک نمایندگان مجلس تغییر کند تا به خاطر شرایط استان بانک مرکزی مساعدت بیشتری را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در صورت عدم الزام تعاونی‌های اعتبار باید فعالیت این مراکز متوقف شود، افزود: اکنون این تعاونی‌های اعتبار نقشی را در کار و تولید استان ندارند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نشست ستاد تسهیل استان برای آشنایی با مشکلات صنعتگران برگزار می‌شود، گفت: این نشست‌ها باید به طور دوره‌ای در سطح شهرستان‌های این استان تداوم داشته باشد.
وی اظهار کرد: مسئولان استان پیگیر مشکلات صنعتگران بوده و به طور منظم نشست‌های میز سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران نیز برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی هم در این نشست برگزاری ستاد تسهیل در واحدهای صنعتی این استان را در راستای بررسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی خراسان شمالی عنوان کرد.
محمدرضا باقری با بیان اینکه این نخستین نشست استانی بوده که با تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار می‌شود، گفت: در این نشست صنعتگران به صورت چهره به چهره مسائل با مسئولان استان مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مرتبط با امر سرمایه گذاری در استان در این نشست شرکت کرده‌اند، افزود: در کنار این جلسات تصمیماتی گرفته شده که اگر نیاز به مصوبه استان داشت، در استان انجام و اگر نیاز به وزارتخانه‌ها داشت در آن مسیر برای تحقق مصوبه پیگیری می‌شود.
باقری با بیان اینکه 320 واحد صنعتی با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی قرارداد بسته‌اند، گفت: بر همین اساس 307 واحد فعال در کار داشته که 116 واحد هم اکنون در شهرک‌های صنعتی فعال و 106 واحد در حال ساخت و ساز هستند.
به گفته وی، بقیه طرح‌ها نیز در کارگروه‌های آمایش قرار داشته و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
نشست ستاد تسهیل واحدهای صنعتی و معدنی خراسان شمالی در شهرک صنعتی بیدک برگزار شد.
بر اساس برنامه قرار بود تا دو تن از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست شرکت کنند که به خاطر مشکل پرواز موفق به شرکت در این نشست نشدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول