اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

محوریت سلامت اوقات فراغت مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: محوریت پر کردن اوقات فراغت به شکل مناسب و سالم روی آوردن به امر مطالعه و کتابخوانی است.

محوریت سلامت اوقات فراغت مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: برای ایجاد موج فراگیر مطالعه در بین گروه‌های مختلف اجتماعی به ویژه مدرسه و خانه طرح‌های متعددی باید اجرایی شود تا شاهد فراگیری فرهنگ مطالعه کتاب و پر کردن اوقات فراغت به بهترین شکل باشیم.
وی با بیان داشت: در کنار آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد گسترده و تاثیرگذار صدا و سیما نیز نقش اساسی و جدی در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد به طوری که در این باب پیشنهاد کردیم تا برنامه‌های نمایشی، انیمیشن و سریال‌هایی تولید شده و پخش شود.
این مسئول گفت: رسیدن به اهدافمان در حوزه مطالعه کتاب و تقویت فرهنگ کتابخوانی نیازمند همراهی و همکاری خوب دستگاه‌های فرهنگی است به طوری‌ که مقام معظم رهبری نیز همچنان دغدغه افزایش سرانه مطالعه به شکل مفید و موثر با استفاده از راهکارهای جدی و تاثیرگذار را دارد.
وی استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه رسانه‌ها، کودکان و نوجوانان برای علاقمند کردن مردم به مطالعه و تحقق نهضت مطالعه به صورت فراگیر و سریع را خاطرنشان کرد و گفت: باید امر مطالعه و کتابخوانی به مهارتی حتمی در زندگی و یاد گرفتن آن نیز به الزامی جدی تبدیل شود تا بتوانیم در یک فرآیند درست و صحیح کتاب و کتابخوانی را توسعه دهیم.
فرهمندامین با اعلام اینکه میزان مخاطبان کتاب و حضور ‌یافتگان در کتابخانه‌ها روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با یک رشد 35 درصدی در حال افزایش است به طوری که هم اکنون بیش از 42 هزار نفر در این استان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: ما باید بستر و زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مردم خود علاقمند به مطالعه و کتاب خواندن شوند که در این باب الزام و اکراه بی‌معناست.
ابولحسن صادقی‌جهانی  ادامه داد: اگر بتوانیم در فضاهای عمومی خود اعم از پارک‌ها، محل خرید، اتوبوس‌های شهری و اماکن عمومی مکانی را برای علاقمندان به کتاب مهیا کنیم تا لذت مطالعه را به معنای حقیقی بچشند دیگر نیازی به برخی اقدامات الزام‌آور نیست.
وی گفت: در کشورهایی که سرانه مطالعه افزایش یافته است در حقیقت در آن کشورها آگاهی مردم نیز به مسایل پیرامونی و رخ داده بیشتر شده و باید از تجربیات مفید آنها در توسعه فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.
این مسئول از آمادگی رسانه ملی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و بیان داشت: در حد بضاعت و توان خود آماده هستیم تا این فرهنگ را به شکل صحیح و مناسب توسعه داده و روز به روز به آن رونق ببخشیم.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول