اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد:

اجرای طرح زنگ مطالعه در مدارس کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های ما در راستای ترغیب دانش‌آموزان به کتابخوانی اجرای زنگ مطالعه در مدارس است.

اجرای طرح زنگ مطالعه در مدارس کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهمن دری پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در راستای ترغیب دانش‌آموزان به کتابخوانی اجرای زنگ مطالعه در مدارس است که برای این منظور از کتاب‌های کم‌حجم و هدف‌دار استفاده می‌شود و امیدواریم با مشارکت آموزش و پرورش این برنامه  اجرای موفقی در مدارس داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در کشور گفت: این نمایشگاه با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس برگزار می‌شود که در آن به جای اهدا کتاب به مدارس، کتاب‌هایی که مدیران، معلمان و مربیان مقاطع مختلف از پیش سفارش داده بودند با استفاده از یارانه اختصاصی ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه اقدام بزرگی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های همه مدارس کشور محسوب می‌شود.
وی در ارتباط با تامین هزینه‌های این نمایشگاه گفت: به هر میزان که استان‌ها برای برپایی این نمایشگاه بودجه اختصاص دهند به همان میزان نیز ما اعتبار تامین می‌کنیم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از تمام آثار فاخر با موضوع شهید‌رئیسعلی دلواری و حماسه مبارزه‌های استان بوشهر علیه استعمار حمایت می‌کنیم.
دری افزود: نظر ما در این زمینه بیشتر کتاب‌هایی است که به تایید وزارت ارشاد رسیده و چاپ شده‌اند.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: هفته آینده بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با فرمان رئیس جمهوری اغاز می‌شود که برخلاف دوره‌های گذشته آغاز آن یک روز زودتر از موعد همیشگی است.
دری تصریح کرد: پیام کلی این دوره، "قران، کتاب بیداری" است و روز نخست این هفته با نام "قرآن، ولایت و ارزش‌های علوی" نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: هفته کتاب و کتابخوانی تا پایان سال در 20 کشور دیگر نیز برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در این هفته در کنار برپایی نمایشگاه برنامه‌های متنوعی از جمله اهدا کتاب به زندان‌ها و رونمایی از کتاب‌های خوب، مناسب و تاثیرگذار در استان‌ها برگزار می‌شود.
دری اضافه کرد: برخی استان‌ها در این زمینه پیشتاز بوده‌اند و این برنامه‌ها را پیش از موعد برگزار کرده‌اند که استان بوشهر یکی از این استان‌ها است.
وی بیان کرد: با توجه به رویکرد تمرکززدایی دولت در این حوزه برای استان‌ها برنامه‌ریزی بیشتری کرده‌ایم و برخی برنامه‌های کلیدی برای اجرا در استان‌ها پیش‌بینی شده است و متناسب با نامگذاری روزها هر برنامه‌ای که در استان‌ها اجرا شود در قالب گزارش در اختیار رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول