اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال تحصیلی‌؛

20 درصد مدارس کرمانشاه الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش‌، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به طرح هوشمند‌سازی مدارس گفت: امسال با اعتبار 2 میلیارد تومانی، 900 مدرسه در استان کرمانشاه‌ در مسیر هوشمند‌سازی قرار می‌گیرد.

20 درصد مدارس کرمانشاه الکترونیکی می‌شود
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الله الماسی امروز در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی این فرایند به مدارس کشورمان نیز ورود پیدا کرده است و بر‌اساس چشم‌انداز افق جمهوری اسلامی در سال 1404 تمام مدارس کشور مجهز به سیستم الکترونیکی می‌شود.
وی گفت: تجهیزات این طرح شامل وایت‌بردهای هوشمند،‌ قلم‌های نوشتاری نوری و ویدئو پروژکتور است که دانش‌آموزان‌ را از امکانات مدرسه هوشمند بهره‌مند می‌کند.
الماسی افزود: در این مدرسه‌ها تمام فرایندهای آموزش مبتنی بر تجهیزات هوشمند و برای بهبود نظام آموزشی و تربیتی و پژوهش محور طراحی شده است و فرایند یادگیری به خارج از مدرسه نیز کشیده می‌شود و از آموزش سنتی که تدریس در محیط آموزشی بوده جدا شده و به محیط خارج از مدرسه نیز استمرار پیدا می‌کند.
معاون پژوهش‌، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: از فواید هوشمند‌سازی مدارس به الکترونیکی شدن تمام مراحل تدریس‌، تسلط بیشتر معلم به آموزش و کنترل آسان‌تر کلاس‌، انتقال مناسب‌تر مفاهیم به دانش‌آموزان‌، مشارکت هر چه بیشتر دانش‌آموزان در طول تدریس و امکان دخیره مطالب ارائه شده در کلاس به صورت الکترونیکی و مرور مجدد آن توسط دانش‌آموزان اشاره کرد که به غیر از کتاب درسی، برنامه‌ها و بسته‌های آموزشی نیز تدریس می شود.
وی ادامه داد: از این 900 مدرسه، 110مدرسه غیر‌انتفاعی‌، 29 ‌مدرسه شاهد‌، 116 مدرسه هیئت امنایی‌، 18 مدرسه نمونه دولتی، 107 هنرستان فنی و حرفه‌ای کار و دانش‌، 201 مجتمع آموزشی روستایی و مابقی 319 مدرسه‌ عادی دولتی است که در مسیر هوشمند‌سازی قرار می‌گیرند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان کرمانشاه اضافه کرد: این طرح شامل 5 مرحله است که آغاز آن با نیمه الکترونیک‌، الکترونیک‌، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته است.
وی افزود: در این طرح ابتدا در هر مدرسه یک کلاس به این سیستم مجهز شده و تمام مدرسه‌ به نوبت از آن بهره‌مند می‌شود و در صورت تکمیل اعتبار در سال‌های بعد تمامی کلاس‌ها مجهز می‌شوند.
الماسی تصریح کرد: از قبل هم برای پیشبرد این برنامه دوره‌های آموزشی برای معلمان گذاشته‌ایم که مهارت‌های 7 گانه‌ نرم‌افزاری خود را ارتقا دهند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان کرمانشاه‌ اضافه کرد:‌ همچنین در روز سه‌شنبه این هفته نمایشگاهی در راستای هوشمند‌سازی مدارس در سالن ورزشی دبیرستان استقلال‌ برگزار می‌شود که در روزهای چهارشنبه و پنچ‌شنبه‌ شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند دوره‌های کارگاهی و آموزشی برای معلمان‌ خواهند گذاشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول