اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

باید مشکلات استان در پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در انجام پژوهش‌ها مشکلات استان مورد توجه محققان قرار گیرد تا جنبه کاربردی بیشتری داشته باشد.

باید مشکلات استان در پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم هفته پژوهش استان، با اشاره به اهمیت پژوهش در توسعه اقتصادی استان اظهار داشت: پژوهش و توجه به این مقوله به عنوان پایه تحول و نوآوری در بخش‌های مختلف کشور مطرح است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در گذشته پژوهش در دستگاه‌های اجرایی به صورت نمادین و نمایشی و صرفا برای مطرح شدن آن دستگاه بوده است و این گونه پژوهش‌ها نقشی در گره‌‌گشایی مشکلات نداشته و هیچگونه جنبه عملیاتی و اجرایی نداشته اند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید جنبه کاربردی و عملیاتی بودن پژوهش‌ها مد نظر قرار گیرد چرا که پژوهش‌ها باید در حل مشکلات گره‌گشا باشند.
گلرو افزود:‌ تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقای جایگاه علمی نیازمند مطالعه و پژوهش نخبگان و محققان دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی است.
وی خواستار شناسایی مسائل و رفع مشکلات با استفاده از پژوهش‌های کاربردی شد و تصریح کرد:‌ پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در ستاد پژوهش باید بررسی شده و در هفته پژوهش مورد تقدیر قرار گیرند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال دستگاه‌ها و شهرستان‌ها به طور مستقل برنامه‌ای در هفته پژوهش برگزار نمی‌کنند.
گلرو ادامه داد: کلیه فعالیت‌های هفته در یک برنامه متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود تا برنامه‌های این هفته از انسجام بیشتری برخوردار باشد.
وی از برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان در هفته پژوهش خبر داد و گفت: این افراد بر اساس ملاک‌های مورد نظر انتخاب می‌شوند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی کاربردی بودن پژوهش، تاثیرگذاری پژوهش در توسعه فرصت‌های استان، پژوهشگر برتر حوزه علوم دینی، دانشجویان برتر در سطح کشور و دستگاه‌هایی که در زمینه جذب اعتبار پژوهشی اقدام کرده‌اند را از جمله ملاک‌های انتخاب پژوهشگران برتر عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول