اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر پژوهش استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های پژوهش در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های پژوهش و فناوری‌های استان همزمان با هفته پژوهش در استان خبر داد و گفت: باید این نمایشگاه هم‌شأن جایگاه پژوهش در خراسان جنوبی باشد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های پژوهش در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش اظهار داشت: هفته پژوهش از 25 آذر ماه آغاز می‌شود و برای بزرگداشت این مناسبت نیاز به برنامه‌ریزی دقیق با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد.
وی از تشکیل جلسات کارگروه تخصصی و تصویب تشکیل ستاد اجرایی هفته پژوهش در استان خبر داد و افزود: کمیته تخصصی پژوهش با حضور کارشناسان و مسئولان دانشگاه برگزار شده است.
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی از تشکیل سه کمیته تخصصی در ستاد هفته پژوهش خبر داد و گفت: برای پیشبرد اهداف این ستاد کمیته علمی، اطلاع‌رسانی و کمیته برگزاری نمایشگاه تشکیل شده است.
حسینی افزود: باید فضاسازی در جامعه برای توسعه امر پژوهش انجام شود تا شاهد پیشرفت در این بخش در استان باشیم.
وی ادامه داد: قرار است از 22 نفر از پژوهشگران برتر استان در یک همایش متمرکز تجلیل شود که این پژوهشگران بر اساس ملاک‌های یکسان انتخاب می‌شوند.
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان جنوبی از تهیه تقویم هفته پژوهش در استان خبر داد  و گفت: همچنین در این همایش میزگردهای تخصصی مسائل و مشکلات پژوهشگران و میزگرد تجاری‌سازی پژوهش‌ها نیز برگزار می‌شود.
معصمومه‌السادات جلیلی حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار پررنگ شدن حضور پژوهشگران زن در این هفته شد و گفت: در سال گذشته حضور پژوهشگران زن در مراسم تجلیل از پژوهشگران کمرنگ بود.
رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه تقویت پژوهش را لبیک به مطالبات رهبری دانست و اظهار داشت: باید نقاط قوت و ضعف مراسم هفته پژوهش در سال گذشته مورد بررسی دقیقی قرار گیرد تا نقاط ضعف آن برطرف شود.
محمدرضا میری افزود: ما باید یک جایگاه ویژه برای حامیان پژوهش در استان نیز در نظر بگیریم تا از دستگاه‌های اجرایی که از پژوهش‌ها حمایت کرده‌اند نیز تجلیل شود.
وی ادامه داد: همچنین باید ملاک‌های یکسانی برای انتخاب پژوهشگران برتر در نظر گرفته شود و از اظهار سلایق شخصی در این بخش جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/خ20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول