اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل:

صدور مجوز فعالیت پژوهشی مهندسی بافت استخوان

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌درمانی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مجوز فعالیت پژوهشی، مهندسی بافت استخوان با موافقت معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی صادر شده است.

صدور مجوز فعالیت پژوهشی مهندسی بافت استخوان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی اصغری‌وسطی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات مرکز درمانی ناباروری در اردبیل اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌درمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و درخواست‌های ارایه شده از این مرکز با انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه بافت استخوان مجوز لازم برای این واحد دریافت شده است.
وی با بیان این‌که این فعالیت‌ها در سه محور مهم و اساسی انجام می‌شود، تصریح کرد: سیتوژنتیک و ژنتیک ملکولی، بیولوژیک سلولی و ملکولی از محورهای اصلی این فعالیت است.
اصغری‌وسطی با اذعان به این‌که فیزیولوژی نیز از دیگر محورهای اصلی در مهندسی بافت استخوان می‌باشد، خاطر نشان کرد: با استمرار فعالیت‌ها ما قادر می‌باشیم مجموعه اقدامات را در قالب یک گروه پژوهشی و یا مرکز خدمات تخصصی ساماندهی کنیم.
به گزارش فارس، مسئول مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اضافه کرد: ایجاد چنین تشکیلاتی به همکاری دانشگاه رویان و متخصصان امر نیاز دارد.
وی ادامه داد: تولید بافت استخوان از سلول‌های بنیادی هدف اصلی تحقیقات پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در زمینه سلامت است.
اصغری‌وسطی گفت: ما در صدد انجام نشست‌های هم‌اندیشی و بهره‌مندی از متخصصان استان و پژوهشگران رویان هستیم تا نتایج تحقیقات علمی ما به ثمر بنشیند.
وی با اشاره به این‌که مهندسی بافت استخوان دارای زمینه‌های پژوهشی گسترده است، افزود: برای این منظور حداقل تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی لازم در مرکز تحقیقات سلول درمانی اردبیل فراهم شده است.
این مسئول به سابقه فعالیت‌های مرتبط با موضوع در این واحد اشاره کرد و اظهار داشت: از زمان افتتاح مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌درمانی اردبیل کارگاه آموزشی متعددی در آن به اجرا درآمده است.
اصغری‌وسطی تصریح کرد: دو مورد آن مربوط به مهندسی بافت استخوان است و در آینده نیز کارگاه‌های متعدد دیگر در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی علمی و پزشکی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول