اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

راه‌اندازی 20 خانه فرهنگ دیجیتال در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سال جاری 20 خانه فرهنگ دیجیتال برای اولین بار در شهرستان‌های استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 20 خانه فرهنگ دیجیتال در استان اردبیل
 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، منصور شرفی اظهار داشت: تجهیز و راه‌اندازی این تعداد خانه فرهنگ، از مصوبات سفر سوم هیئت وزیران به استان اردبیل است.
این مسئول یادآور شد: به زودی شاهد گشایش این خانه‌ها در شش شهرستان بیله‌سوار، مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل، پارس‌آباد، و نمین خواهیم بود.
شرفی خانه فرهنگ دیجیتال را از دستاوردهای مهم دولت عدالت‌محور عنوان کرد و گفت: در این خانه‌ها، علاوه بر عرضه صدها عنوان نرم‌افزار و محصولات رایانه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و ادبی، خدماتی همچون فراهم کردن امکان استفاده عموم مردم از آخرین نرم‌افزارهای مجاز رایانه‌ای تولید شده در کشور، استفاده از اینترنت پاک و نیز بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل کشور ارائه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه خانه‌های فرهنگ دیجیتال بدون شک بر فرهنگ جامعه استان تاثیر مثبت خواهد گذاشت، ارتقای توانمندی‌های مخاطبان در استفاده از فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از اینترنت و پایگاه‌های اینترنتی را از اهداف دیگر راه‌اندازی این خانه‌ها برشمرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال، بهمن‌ماه امسال در اردبیل خبر داد.
وی فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی برای ایجاد و توسعه محتوای رسانه‌های دیجیتالی منطبق بر فرهنگ اسلامی، ایجاد زمینه و بستر رقابت بین تولید‌کنندگان محصولات دیجیتال فرهنگی، مهیا کردن، حمایت از مراکز، مؤسسه‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات دیجیتال فرهنگی و هنری و در دسترس عموم قرار دادن تولیدات آثار دیجیتال فرهنگی و... را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حاشیه نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به منظور استفاده صحیح از محصولات رایانه‌ای و تاثیر آن بر گروه‌های سنی مختلف، تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های معتبر تولید کننده محصولات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خبرگزار‌ی‌های فعال، سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجاز نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت.
مدیرکل ارشاد استان اردبیل ادامه داد: در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان اردبیل، نرم افزارها و محصولات فرهنگی ـ هنری رایانه‌ای با تخفیف ویژه به شهروندان عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای پوشش این رویداد کشوری، ابراز داشت: نمایشگاه سراسری رسانه‌های دیجیتال رویداد بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای حمایت از غرفه‌داران، دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان بن خرید محصولات فرهنگی در محل نمایشگاه، بین آنان توزیع می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول