اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان ثلاث باباجانی؛

222 هکتار از عرصه‌های طبیعی‌ طعمه حریق شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در سال 89، 36 مورد آتش‌سوزی در ثلاث باباجانی روی داده و در مجموع 222 هکتار از عرصه‌های طبیعی طعمه حریق شده است.

222 هکتار از عرصه‌های طبیعی‌ طعمه حریق شده است
جزا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان کرمانشاه مهم‌ترین اقدامات انجام شده این اداره را در سال گذشته و نیمه نخست امسال اظهار کرد‌: در بخش جنگل غنی‌سازی با بذور جنگلی در حوزه زمکان به میزان سه هزار و 200 هکتار که شامل حصار‌کشی‌، کاشت بذور جنگلی بنه، بلوط، گلابی وحشی (امرود) و سایر گونه‌های جنگلی، آبیاری طرح فضای سبز ورودی و خروجی شهر تازه‌آباد را داشته‌ایم.
وی با اشاره به اقداماتی که در بخش مرتع صورت گرفته است، افزود: کود‌پاشی اراضی منابع ملی به میزان 100 هکتار را در این بخش انجام داده‌ایم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: کپه‌کاری 80 هکتار، قرق مرتع چهار هزار هکتار، تبدیل دیم‌زار‌های کم‌بازده با تحویل بذر یونجه و کود رایگان 15 هکتار از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
وی تصریح کرد: در بخش آبخیز‌داری توسعه باغات و واکاری پنج هزار اصله نهال در حوزه شهری نور‌آباد، اجرای 400 متر مکعب خشکه‌چین در حوزه آبخیز‌داری لایز جگیران صورت گرفته است.
کریمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در واحد حفاظت خاطرنشان کرد: تجهیز دهیاری‌ها به تعداد 70 روستا به وسایل اطفای حریق شامل کوله‌پشتی، کفش، دستکش و ... و احداث استخر ذخیره آب برای آبگیری بالگرد به ابعاد (5/3در 11 در 13) در منطقه کانی صفر دالاهو با 41میلیون تومان اعتبار انجام شده است. 
وی اضافه کرد: در سال 89،  36 مورد آتش‌سوزی در ثلاث باباجانی روی داده و در مجموع 222 هکتار از عرصه‌های طبیعی طعمه حریق شده است. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث باباجانی درباره فعا‌لیت‌های واحد حقو‌قی گفت: تشکیل 190 پرونده در ماده‌های 55 و42 و ارسال آنها به مراجع قانونی از جمله اقدامات این واحد بوده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد یکصد فقره تحت بررسی بوده و برای90 فقره دیگر رای بدوی صادر شده که در 87 فقره از پرونده‌‌های مذکور رای صادره به نفع دولت بوده است.
کریمی درباره پروند‌ه‌های مربوط به کمیسیون ماده واحده، آنها را 60فقره اعلام کرد که تا‌کنون در 11فقره رای صادر به نفع دولت بوده است‌.
وی در پایان از همه کشاورزان، دامداران، روستائیان و عشایر در‌خواست کرد؛ تا موارد تخریب در عرصه‌ها و آتش‌سوزی‌ها را با شماره تلفن 09696امداد جنگل و مرتع و یا به نزدیک‌ترین پاسگاه انتظامی و یا اداره منابع طبیعی محل اعلام کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول