اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری:

100 هزار دفترچه بیمه در چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از 100 هزار و 125 دفترچه شامل صدور اولیه، تمدید، المثنی، تعویض و بیمه ایرانیان در این استان صادر شده است.

100 هزار دفترچه بیمه در چهارمحال و بختیاری صادر شد
حشمت‌الله داودپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر 810 بیمار خاص در این استان زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند که از این تعداد 23 نفر بیماری هموفیلی، 34 نفر بیماری تالاسمی، 183 نفر بیماری دیالیزی، 195 نفر بیماری ام.اس و 75 نفر بیماری کلیوی دارد.
وی افزود: از مجموع این بیماران 212 نفر زیر پوشش بیمه خاص، 427 نفر زیر پوشش بیمه خویش‌فرمایی ایرانیان و 71 نفر بیمه سایر اقشار هستند.
داودپور تعداد مراکز دولتی و خصوصی این استان ا بیش از 545 مرکز اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 293 مطب پزشکی و دندانپزشکی، 124 درمانگاه و مرکز بهداشت، 79 داروخانه و 49 پاراکلینیک است.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 76 داروخانه خصوصی، دو داروخانه دولتی دانشگاهی، یک داروخانه دولتی غیر دانشگاهی، دو بیمارستان دانشگاهی، یک بیمارستان غیردانشگاهی، دو درمانگاه خصوصی، نه درمانگاه دولتی غیر دانشگاهی، 113 مرکز بهداشت شهری و روستایی از دیگر مراکز درمانی این استان است.
داودپور ادامه داد: دو مرکز جراحی، 13 آزمایشگاه، 17 مرکز فیزیوتراپی و 10 مرکز رادیولوژی از دیگر خدمات قابل ارائه از سوی مراکز بیمه خدمات درمانی این استان است.
داودپور اضافه کرد: وجود 45 دندانپزشک، 12پزشک فوق‌تخصص، 87 پزشک متخصص و 149 پزشک عمومی در شهرستان‌های هفت‌گانه این استان نیز از دیگر خدمات این مرکز در راستای خدمات‌رسانی به مردم است.
وی با اشاره به تعداد مراکز زیر پوشش موسسات و مراکز درمانی در شهرستان‌های هفت‌گانه این استان گفت: در حال حاضر در شهرستان شهرکرد 271 موسسه و مرکز درمانی، در شهرستان بروجن 109 مرکز و در شهرستان فارسان 47 مرکز مستقر است.
داودپور ادامه داد: در شهرستان لردگان 61 مرکز، در شهرستان اردل 22 مرکز، در شهرستان کوهرنگ 11 مرکز و در شهرستان کیار نیز 25 مرکز مستقر است.
داودپور با بیان اینکه سالانه برای درمان هر بیمار خاص در این استان بیش از 20 میلیون ریال هزینه می‎شود، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای بیماران خاص به طرف‌های قرارداد پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در این استان، گفت: به ‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده این استان به 50 پزشک خانواده نیاز دارد.
داودپور عنوان کرد: هم اکنون طرح پزشک خانواده در شهرهای فرخشهر، هفشجان، بروجن، لردگان و فارسان به ‌دلیل وجود مشکلات، اجرایی و عملیاتی نشده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول