اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد:

99 درصد موسسات درمانی یزد زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد گفت: در حال حاضر 99 درصد موسسات درمانی استان یزد زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

99 درصد موسسات درمانی یزد زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دریجانی صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تاسیس بیمه خدمات درمانی اظهار داشت: در استان یزد 395 هزار و 900 نفر زیر پوشش انواع بیمه‌های خدمات درمانی این اداره کل هستند که این میزان با توجه به جمعیت یک میلیون نفری یزد، 40 درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد، یادآور شد: از این تعداد 159 هزار نفر را روستاییان، 111 هزار و 600 نفر را کارمندان دولت، 56 هزار نفر را افراد زیر پوشش بیمه ایرانیان و 28 هزار و 900 نفر را اقشار مختلف از جمله خانواده معظم شهدا، طلاب، دانشجویان، روحانیان و ... تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 99 درصد موسسات درمانی استان زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند، افزود: بیمه‌شدگان خدمات درمانی می‌توانند تقریبا در همه موسسات درمانی از فرانشیزهای درمانی این بیمه استفاده کنند.
دریجانی خاطرنشان کرد: 956 موسسه تشخیصی و درمانی، 81 دندانپزشک، 326 مطب پزشک عمومی، 116 داروخانه، 30 موسسه فوق تخصصی، 20 بیمارستان، 17 رادیولوژی، 33 فیزیوتراپی و 24 آزمایشگاه در استان یزد با بیمه خدمات درمانی طرف قرارداد هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان یزد عنوان کرد: روستاهای استان یزد به طور 100 درصدی زیرپوشش این طرح هستند اما با توجه به جمعیت در برخی روستاها دو یا چند پزشک خانواده و در برخی روستاها تنها یک پزشک خانواده مستقر هستند.
دریجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 قلم دارو در اختیار پزشکان خانواده قرار دارد که به طور رایگان در اختیار روستاییان قرار می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بیمه ایرانیان در استان یزد و با اشاره به جمعیت 56هزار نفری زیرپوشش این بیمه عنوان کرد: برای بیمه ایرانیان در استان یزد به طور ویژه کار شده است به نحوی که در سال 88 بیش از 56 هزار فرد فاقد هرگونه بیمه، در استان یزد شناسایی شدند و زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفتند.
دریجانی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیمه ایرانیان یک ساله است، 70 درصد از 56 هزار نفر شناسایی شده دوباره بیمه خود را تمدید کردند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان یزد یادآور شد: امسال نیز در هفته دفاع مقدس طرح با همکاری بسیج آغاز شد و از طریق پایگاه مقاومت بسیج محلات، افراد فاقد بیمه شناسایی شدند و زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند.
وی مبلغ قابل پرداخت برای هر بیمه شده توسط بیمه ایرانیان را 56 هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر کسی توانایی این پرداخت را نداشته باشد، این میزان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.
دریجانی تاکید کرد: مردم برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه ایرانیان هرچه سریع‌تر اقدام کنند و به هیچ وجه نگران هزینه‌های آن نباشند.
وی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی به خاطر بی‌پولی دفترچه بیمه درمان نداشته باشد.
دریجانی خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از ضریب نفوذ بیمه در استان یزد در دست نیست اما به نظر می‌رسد یزد رتبه اول را در این زمینه دارا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت حق‌الزحمه موسسات طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی اظهار داشت: مطالبات این موسسات به روز پرداخت می‌شود به همین دلیل آنها انگیزه بالایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به بیمه‌شدگان خدمات درمانی دارند.
دریجانی خاطرنشان کرد: هزینه‌های قابل پرداخت به موسسات درمانی استان یزد از سوی بیمه خدمات درمانی روزانه به طور میانگین به 3میلیارد تومان می‌رسد.
وی تاکید کرد: استان یزد هم‌اکنون از نظر خدمات درمانی به لحاظ کمی در سطح قابل قبولی قرار دارد و امیدواریم به لحاظ کیفی نیز به شرایط مطلوب‌تری برسیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول