اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی آمل:

2200 مددجوی بهزیستی در آمل بیمه خدمات درمانی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: 2هزار و 200 مددجوی بهزیستی در این شهرستان زیر ‌پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.

2200 مددجوی بهزیستی در آمل بیمه خدمات درمانی هستند
علی‌اکبر نفیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: در بخش ارائه خدمات به معلولان، 783 نفر از معلولان زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری بهزیستی 148 مرکز و موسسه غیردولتی با این نهاد همکاری می‌کنند، افزود: ارائه خدمات موثر به افراد زیر‌پوشش از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.
نفیسی با تاکید بر اینکه برای دانشجویان زیر‌پوشش 20 میلیون تومان کمک هزینه پرداخت شده، یادآور شد: این میزان برای 61 دانشجوی معلول این شهرستان در نظر گرفته شده است.
این مسئول با اعلام اینکه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 800 هزار تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده، افزود: در راستای حمایت از معلولان بازتوانی این افراد صورت می‌گیرد تا از توانمندی‌های این افراد نیز استفاده شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه در امر بازتوانی معلولان تسهیلاتی در قالب اشتغالزایی به مراکز دولتی و غیردولتی برای اشتغال معلولان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: این دانشجویان نیز باید بتوانند وارد فعالیت‌های اجتماعی شوند.
وی با اعلام اینکه هفت مرکز روزانه و شبانه‌ نگهداری افراد بی‌سرپرست و نیازمند در آمل وجود دارد، یادآور شد: ‌430 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.
نفیسی با بیان اینکه ماهانه 13 میلیون تومان مستمری به این افراد پرداخت می‌شود، متذکر شد: کودکانی که در خانواده خود دچار آزار و اذیت می‌شوند و نیز کودکان مجهول‌‌الهویه در این مراکز نگهداری می‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه سرانه‌ای که بهزیستی به افراد زیر‌پوشش خود ارائه می‌دهد خیلی مبلغ بالایی نیست، اذعان داشت: در سال گذشته با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی و موسسات غیردولتی 106 میلیون تومان خدمات به افراد زیرپوشش ارائه شده است.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول