اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هنرهای نمایشی تویسرکان:

جایگاه هنر تئاتر در همدان ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس هنرهای نمایشی تویسرکان گفت: جایگاه هنر تئاتر در استان همدان بسیار ضعیف است.

جایگاه هنر تئاتر در همدان ضعیف است
محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه گروه‌های نمایشی تئاتر در استان از آموزش‌های علمی و کاربردی بی‌بهره هستند، تأکید کرد: در مدت چهار سال گذشته تاکنون هیچگونه کلاس و یا دوره آموزشی در حوزه تئاتر به ویژه در بخش بازیگری و نمایشنامه‌نویسی در سطح استان برگزار نشده است. 
وی تئاتر را به مثابه ابزاری قدرتمند و یک جریان دوطرفه در راستای انتقال مفاهیم، رویدادها و پاسخگوی به نیازهای جامعه مخاطب خواند و تصریح کرد: ارتقا و پیشرفت هنر تئاتر به عنوان پایه و اساس هنر در حوزه‌های مختلف، نیازمند نگاه جدی به تعلیم و تربیت نیروی انسانی کارشناس و متخصص است.
کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش تویسرکان با بیان اینکه جایگاه هنر نمایش تئاتر در استان همدان به ویژه در تویسرکان از لحاظ کمی و کیفی بسیار ضعیف عنوان کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر هنر تئاتر در همه حوزه‌ها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است.
وی افزود: متون مناسب و ارزشی برای نمایش، نیروی انسانی کارآمد به عنوان بازیگر مجهز به علوم روز و عناصر تکمیلی برای رشد و گسترش آثار نمایشی موفق در عرصه فعالیت جشنواره‌ها به خصوص در بخش‌ بین المللی از ضروریات این مهم محسوب می‌شود.
این کارگردان هنرهای نمایشی تأکید کرد: عدم توجه کارشناسانه مسئولان ذی‌ربط به مباحث بنیادی و بسترساز هنر نمایش تئاتر، مؤلفه محوری در تضعیف جایگاه این هنر ارزشمند به عنوان پل ارتباطی فرهنگ در حوزه‌ها و مناطق گوناگون است.
وی با تأکید بر این موضوع که شیوه کاربردی هنر نمایش تئاتر در ایران مطابق با برنامه‌های پیشرفته نوین نیست، اظهار داشت: مسئولان و متولیان امر باید با واکاوی و شناسایی مسائل و مشکلات و نیازهای ضروری در چارچوب طراحی برنامه منسجم و بلندمدت در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنند.
گودرزی با اشاره به اینکه نگاه به هنر در کشور ما مناسبتی است، اذعان کرد: آثار اجرایی در جشنواره‌ها عامه‌پسند نیست و مخاطب خاص خود را دارد چرا که تلاش فعالان این عرصه بر اساس موضوع و عنوان‌های مناسبتی ارائه می‌شود.
وی دیدن تئاتر را بنیان تحول در این هنر خواند و ابراز داشت: متأسفانه تبادل نمایشی آثار هنرمندان شهرستان‌ها هر سال نسبت به سال گذشته کاسته می‌شود.
رئیس هنرهای نمایشی شهرستان تویسرکان اضافه کرد: در سال‌های قبل آثاری که به جشنواره ورود پیدا می‌کرد در دیگر شهرهای استان نیز به اجرا در می‌آمد و گروه‌ها  علاوه بر نواقص و معایب اثر با سبک‌ها و روش‌ها ارائه شده در جشنواره نیز آشنا و ارتباط و تبادل اطلاعات بیشتر صورت می‌گرفت. 
وی در بخش پایانی از سخنان خود با اشاره به 22 سال فعالیت در عرصه تئاتر اظهار داشت: در حال حاضر همزمان با تمرین برنامه‌های تئاتر شش نفر هنرجو در رده‌های سنی متفاوت به صورت کارگاهی آموزش‌های راهبردی و تاثیرگذار را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول