اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

قیروکارزین بزرگ‌ترین تولید کننده لیموشیرین و لیموترش کشور

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با تولید 43 درصد لیمو شیرین و 25 درصد لیمو ترش کشور سال‌هاست مقام نخست تولید این دو محصول را در استان فارس و کشور به خود اختصاص داده است.

قیروکارزین بزرگ‌ترین تولید کننده لیموشیرین و لیموترش کشور
ناصر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین، اظهار داشت: برداشت لیمو شیرین و لیمو ترش از سطح باغات این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی امسال تولید 230 هزار تن لیمو شیرین و 100 هزار تن لیمو ترش در قیروکارزین است.
وی میزان تولید مرکبات را در قیروکارزین منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: علاوه بر دو محصول لیمو شیرین و لیمو ترش پیش‌بینی می‌شود 50 هزار تن سایر ارقام مرکبات شامل نارنگی، پرتقال، نارنج، بالنگ و لیمو خارگی نیز در این شهرستان تولید شود.
انصاری با اشاره به تولید 43 درصد لیمو شیرین و 25 درصد لیمو ترش کشور در قیروکارزین طبق آمار بیان داشت: باغداران این شهرستان سال‌ها است که رتبه نخست کشوری و استانی در تولید این دو محصول را دارا هستند اما هیچ‌گونه صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در قیروکارزین وجود ندارد.
این مقام مسئول ابراز داشت: نبود این صنایع بسته‌بندی و تبدیلی سبب شده تا زحمات باغداران با بسته‌بندی‌های جدید و با نام دیگر شهرستان‌ها و حتی دیگر استان‌ها به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود که خود باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در ادامه این امر را سبب تحمیل هزینه‌های حمل و نقل، بسته‌بندی و درجه‌بندی بر باغداران دانست و ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این شهرستان و همکاری فرماندار و سایر مسئولان آماده حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این شهرستان هستیم.
وی در پایان افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی در آینده امید می‌رود ضمن اشتغال‌زایی بستری مناسب برای عرضه محصولات باغی با نام خود شهرستان قیروکارزین به بازار آماده شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول