اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام خانه کشاورز ایران:

مرکبات شمال از باارزش‌ترین تولیدات دنیاست/ محصولاتمان جایگاهی در رقابت‌های تجاری دنیا ندارد

خبرگزاری فارس: قائم مقام تشکیلات خانه کشاورز ایران و عضو مجمع نمایندگان کشاورزان در دفتر سازمان ملل گفت: مرکبات شمال از باارزش‌ترین تولیدات دنیاست ولی این ارزشمندی نقشی در تجارت دنیا ندارد.

مرکبات شمال از باارزش‌ترین تولیدات دنیاست/ محصولاتمان جایگاهی در رقابت‌های تجاری دنیا ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، عنایت‌الله بیابانی پیش از ظهر امروز در کنگره تخصصی کشاورزان ایران که در روستای قراخیل شهرستان قائمشهر برگزار شد متفرق بودن و عدم انسجام لازم در کشاورزان را عامل اصلی بی‌‌توجهی مسئولان و سوء استفاده فرصت‌طلبان عنوان کرد.
قائم مقام خانه کشاورز ایران خاطرنشان کرد: در هنگام فروش محصولات کشاورزی، کارشناسان مسئول با بهانه سمپاشی زیاد محصولات، قیمت‌ها را می‌شکنند یا چنان بر سر محصول می‌زنند که یعنی محصولات کشاورزان جایگاهی در رقابت های تجاری دنیا ندارد.
وی با مردود دانستن این ادعا تاکید کرد: محصولات کشاورزی و مرکبات مازندران از بهترین و باارزش‌ترین تولیدات دنیاست.
بیابانی ایراد اقتصاد ایران را در بازار این کشور عنوان کرد و دلالان و انحصارگران را مشکل اساسی این بازار دانست. 
قائم مقام خانه کشاورز ایران با بیان اینکه برنج‌کاران مازندران و گیلان جایگاه خود را از نظر تولید از دست داده‌اند، تصریح کرد: برنج‌کاری در مازندران یک شغل است که باید امکانات حفظ آن برای کشاورز فراهم باشد، اگر دولت بخواهد برای یک شغل و حفظ سرمایه آن سرمایه‌گذاری کند نیازمند 40 هزار دلار سرمایه است ولی برای حفظ شغل برنج‌کاران تدبیری اندیشیده نشده است. 
بیابانی افزود: در دنیا به خاطر یک حرکت اقتصادی در چین و هند معادل 130 میلیون نفر به موارد غذایی مصرف کنندگان اضافه شده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت گندم از 200 دلار در تن در دو سال گذشته تا 500 دلار در سال جاری تاکید کرد: آیا نباید این افزایش قیمت را در بخش کشاورزی هزینه و سرمایه گذری کرد.
بیابانی با انتقاد از ورود برنج پاکستانی در بدو عرضه برنج داخلی در بازار کشور و اشاره به مقام پنجم ایران در تولید مرکبات دنیا تصریح کرد: دلالان و انحصارگران اجازه بهره‌برداری از توانمندی‌ها را از کشاورزان و تولیدکنندگان سلب کرده‌اند.
عضو مجمع نمایندگان کشاورزان در دفتر سازمان ملل اعلام کرد: مرکبات والنسیا را به جای مرکبات فرانسوی با قیمت کذایی 6 هزار تومان به فروش می‌رسانند و قیمت 900 تومان برای مرکبات داخلی را گران اعلام می‌کنند.
بیابانی با انتقاد از عملکرد شرکت‌های بیمه‌گر کشاورزان اظهار داشت: عملکرد این بیمه‌ها به گونه‌ای است که نه تنها پشتوانه‌ای برای کشاورزان و محصولاتشان محسوب نمی‌شود بلکه موجبات پشیمانی آنان را نیز فراهم کرده است.
وی با اشاره به چالش‌های موجود در بخش مصوبات کشاورزی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:  بنا بر اعلام کارشناسان، امسال 2 هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شد که از دولت انتظار داریم که نیاز بخش کشاورزی را با وام‌های کلان و بلند مدت برطرف کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول