اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

برداشت 42 هزار تن مرکبات از باغ‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت بیش از 42 هزار تن مرکبات از باغات استان بوشهر خبر داد.

برداشت 42 هزار تن مرکبات از باغ‌های استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، خسرو عمرانی بعد از ظهر امروز در بازدید از باغات لیمو در منطقه آبپخش اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان بوشهر حمایت و پشتیبانی لازم را از کشاورزان و باغداران استان به عمل آورده و شاهد رضایت خاطر باغداران هستیم.
وی افزود: برداشت لیمو از 15 تیرماه امسال در دشتستان آغاز شده و کیفیت لیمو عمل‌آوری شده بسیار بالاست.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت بیش از 9000 تن لیمو در دو ماه اخیر خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای فصل برداشت لیمو تاکنون 9 هزار و 200 تن لیمو از باغات سراسر استان بوشهر برداشت شده است.
عمرانی افزود: در مجموع در سطح استان بوشهر بیش از یک هزار و 920 هکتار باغات لیموی استان به زیر کشت لیموترش رفته و بر‌اساس پیش‌بینیهای به عمل آمده بیش از 23 هزار تن لیمو برداشت میشود. 
وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان جم بیشترین سطح زیر کشت را دارد و بیشترین میزان برداشت لیموی استان نیز با تولید 16 هزار تن به شهرستان جم اختصاص دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان دشتستان نیز از مراکز عمده و مهم کشت لیموترش استان بوشهر است و امسال بیش از 7000 تن در این شهرستان تولید خواهد شد.
عمرانی از برداشت بیش از 42 هزار تن مرکبات از باغات استان خبر داد و گفت: سطح مرکبات استان بوشهر بیش از 3400 هکتار است که پیش‌بینی میشود بیش از 42 هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود. 
وی یادآور شد: لیموترش، پرتقال، نارنگی و لیموشیرین از مهم‌ترین محصولات مرکبات در استان بوشهر است که شهرستان جم با برداشت 21 هزار تن حدود 50 درصد مرکبات استان را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول در ارتباط با بیمه محصولات کشاورزی نیز بیان داشت: در سال جاری با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی،بخش عمده‌ای از مرکبات استان بیمه شده و مبلغی در حدود 239 میلیون تومان غرامت به باغداران خسارت دیده پرداخت شده است.
وی افزود: دشتستان دارای اراضی کشاورزی بسیار ارزشمندی است و باید تلاش کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری در بین کشاورزان باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول