اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید سعید قربان صورت می‌گیرد؛

استقرار 25 اکیپ نظارت بر کشتار دام در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه عید سعید قربان 25 اکیپ ثابت و سیار نظارت بر کشتار دام در این استان فعالیت دارد.

استقرار  25 اکیپ نظارت بر کشتار دام در چهارمحال و بختیاری
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: فرارسیدن عید سعید قربان، اهمیت کنترل بیماری‌‎های مشترک بین انسان و دام، خطرات ناشی از انتشار این بیماری‌ها و لزوم رعایت موازین بهداشتی دام‌های قربانی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی اکیپ‌های دامپزشکی در این استان است.
وی افزود: از این تعداد اکیپ تشکیل شده 10 اکیپ ثابت در شبکه‌های دامپزشکی و کشتارگاه‌های مجاز و 15 اکیپ سیار در سطح شهرها و روستاهای استان فعال است.
مهری اضافه کرد: ادامه داد: اکیپ‌های نظارت بهداشتی بر گوشت‌های دام‌های قربانی در قالب گروه‌های ثابت و سیار از کشتارگاه‌های دام سرکشی خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت بر گوشت‌ دام‌های قربانی پیش از کشتار دام‌ها صورت می‌گیرد، افزود: تجهیزات مناسب شامل روپوش سفید، گوشی معاینه، ترمومتر، وسایل لازم در راستای بازرسی گوشت، برای ناظران بر گوشت در روز عید قربان تدارک دیده شده است.
وی تأکید کرد: در راستای نظارت بهداشتی پیش از کشتار، آثار آلودگی‌های انگلی خارجی و نیز تب‌دار بودن دام باید مورد توجه ویژه قرار گرفته واین مهم همچنین طی دوره استراحت پیش از کشتار در مورد دام‌های قربانی ضروری است.
مهری خاطرنشان کرد: دام‌هایی که نشانه‌های درمانگاهی غیرطبیعی دارند، باید به شیوه مناسب علامت‌گذاری شوند تا فروش آنان به عنوان دام قربانی صورت نگیرد.
وی با تأکید بر اینکه بازرسان این دستگاه اجرایی همواره آماده دریافت گزارشات مردمی برای بررسی و اقدامات بعدی هستند، گفت: به‌منظور اجرای بهینه این طرح 12 نفر دامپزشک، 26 نفر بازرس بهداشت گوشت و شش نفر ناظر ذبح شرعی آمادگی لازم برای بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌ها و لاشه دام‌های قربانی در روز عید را دارند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان دامپزشکی در روز عید قربان در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان، گوشت دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول