اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی سال‌های دفاع مقدس:

سمن‌ها به حال خود رها نشوند

خبرگزاری فارس: یک جانباز و راوی سال‌های دفاع مقدس گفت: سازمان‌های مردم نهاد نباید به حال خود رها شوند و باید مسئولان به طور مرتب با آنان دیدار داشته باشند.

سمن‌ها به حال خود رها نشوند
علیرضا دلبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد خراسان رضوی در محل ساختمان صبای مرکز صدا و سیمای این استان اظهار داشت: گریستن به دنبال تابوت شهدا خوب است اما کافی نیست.
وی تصریح کرد: سمن‌های فعال در زمینه دفاع مقدس، باید جنگ تحمیلی را به صورت عقلانی آسیب‌شناسی کنند.
این جانباز با بیان اینکه باید به جوان بگوییم برونسی و کاوه چگونه برونسی و کاوه شدند، افزود: صرفا برگزاری یادواره و بیان خاطرات و مسائل عرفانی دردی را دوا نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ما در تبیین بعد عقلانی دفاع مقدس ضعیف عمل کرده‌ایم بنابراین دشمن با استفاده از این فرصت شبهات متعددی را در این زمینه مطرح کرده که در نگاه اول همه آن‌ها درست به نظر می‌رسد اما با یک تحلیل منطقی می‌‌بینیم اینگونه نیست.
دلبریان ادامه داد: باید با محبت به سؤالات و ابهامات جوان پاسخگو بود و واقعیت را گفت.
این جانباز دفاع مقدس در ادامه به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: برپایی این نمایشگاه، گام نخست است و گام بعدی تلاش در تخصصی شدن فعالیت سمن‌هاست.
وی ادامه داد: در همین راستا در زمینه دفاع مقدس باید آموزش‌های کاربردی ارائه دهیم تا مشکلات موجود در این عرصه برطرف شود، ضعف‌ها را شفاف ببینیم و انتقادپذیر باشیم.
دلبریان خاطرنشان کرد: آفت اینگونه نمایشگاه‌ها این است که در حد همین نمایشگاه و جشنواره مانده و استمرار نداشته باشد.
وی بیان داشت: سمن‌ها به حال خود رها نشوند و باید مسئولان به طور مرتب دیدار داشته باشند.
وی پیشنهاد کرد: در یک اردوی تفریحی فرهنگی از همه شرکت‌کنندگان نمایشگاه دعوت شود تا طرح‌های خود را ارائه دهند و دستاوردهای جشنواره ارزیابی شود.
این فعال فرهنگی با تأکید بر تبیین مسائل دفاع مقدس از سوی بخش مردمی، تصریح کرد: نهادهای دولتی اغلب به عشق پاترول و اضافه کار پیش می‌روند اما سازمان‌های مردم نهاد  اینگونه نیستند.
دلبریان خطاب به تشکل‌های مردمی فعال در حوزه دفاع مقدس یادآور شد: اخلاص و کار کردن برای خدا مانند نور بالا می‌رود و معجزه می‌کند، چندان نگران بودجه نباشید، از خدمت به مردم لذت ببرید و اخلاص و صداقت را فراموش نکنید. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول