اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن؛

استان مرکزی جزو 10 استان برتر کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی جز 10 استان برتر کشور در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن است.

استان مرکزی جزو 10 استان برتر کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسعود اخوان شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی دارای 12 شهرستان، 32 شهر و یک هزار و 634 آبادی است و بر اساس آخرین نقشه‌برداری دو هزار و 200 نقطه فرعی در این استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری یک میلیون و 351 هزار و 257 نفر و 364 هزار و 143 خانوار بوده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی با بیان اینکه طرح سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از دوم آبان ماه در استان آغاز و تا 22 آبان ماه به پایان خواهد رسید، گفت: یک هزار و 116 مامور آمارگیر در سطح مناطق شهری و روستایی مشغول آمارگیری هستند.
اخوان ادامه داد: تا دوازدهمین روز از سرشماری 53.5 درصد از خانوارهای استان، آمارگیری شده‌اند که 231 هزار خانوار را شامل می‌شوند.
وی ابراز داشت: به منظور اجرای این طرح در استان مرکزی یک هزار و 881 نفر نیروی اجرایی، فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی گفت: میزان همکاری و مشارکت مردم با اجرای این طرح تاکنون رضایت‌بخش بوده و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.
به گفته وی یک ‌هزار و 116 حوزه بر روی نقشه استان مرکزی برای سرشماری نفوس و مسکن 90 تعریف شده و هر آمارگیر موظف است 400 خانوار را آمارگیری کند.
اخوان بیان داشت: مامور سرشماری هنگام مراجعه به منازل علاوه بر جلیقه آرم‌دار مخصوص، کارت نارنجی و زرد شناسایی نیز با خود همراه دارد که بر روی آن مشخصات فردی و عکس هولوگرام‌دار درج شده است.
وی از مردم خواست با ماموران آمارگیری نهایت همکاری را داشته و قبل از مراجعه مدارک مربوط به سرشماری را آماده نگاه داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول