اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی خبر داد:

ارسال اسامی خبرنگاران به دفتر ریاست جمهوری در هفته جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق اطلاعات سامانه سمان، حدود 6هزار خبرنگار در کشور داریم که شغل اصلی آنها خبرنگاری است.

ارسال اسامی خبرنگاران به دفتر ریاست جمهوری در هفته جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پدرام پاک‌آیین شامگاه گذشته در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات داخلی و نمایندگی‌ خبرگزاری‌های استان اصفهان و نخستین جشنواره فرااستانی اظهار داشت: در هفته جاری اسامی 6 هزار خبرنگاری که اطلاعاتشان در سامانه سمان تکمیل شده برای دریافت هدیه رئیس جمهور به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود.
وی در ادامه افزود: جشنواره‌ای که در آیین پایانی آن قرار داریم در وهله اول ایجاد فضای رقابت برای کیفی‌تر کردن رسانه‌ها را هدف قرار داده است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در کشور ما 2هزار و 500 نشریه در حال انتشار است، تصریح کرد: این نشریه‌ها نه تنها به لحاظ رشد کمی قابل توجه بوده بلکه نسبت به سایر حوزه‌ها از رشد خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: نشریات ما خلأ کیفی دارند و به تعداد آنها خبرنگار دانش‌آموخته و همچنین تولید اخبار کیفی و تحلیل‌های عمیق نداریم.
پاک‌آیین با اشاره به اینکه این جشنواره با فضای رقابتی و دوستانه برگزار شد، اضافه کرد: از اسامی داوران مشخص است که این جشنواره پشتوانه علمی و فرهنگی خوبی دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ذات رسانه را روشنگری دانست و بیان داشت: اطلاع‌رسانی یکی از کارکردهای رسانه به حساب می‌آید اما کارکرد عمده و اساسی آن روشنگری است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خبرنگاران نیازمند استقلال فکری هستند، ادامه داد: مدیران رسانه‌ها باید به استقلال و هویت‌یابی فکر کنند.
وی با بیان اینکه آزادی بیان جزو مقدمات نقد یک خبرنگار است، تاکید کرد: آزادگی و وارستگی خبرنگاران با پرهیز از نمادهای بی چون و چرای قدرت، یکی از اصول اصلی خبرنگاران است.
پاک‌آیین با اشاره به اینکه مطبوعات و رسانه‌های یک کانون روشنگری و هرم آگاه‌سازی به حساب می‌آید، ادامه داد: ما از رشد و آگاهی مردم استقبال و تلاش می‌کنیم بینش سیاسی مردم افزایش یابد.
وی با بیان اینکه خبرنگاری یک شکل ایستاده است، افزود: برخی مطبوعات ما شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که لذت و طعم خبر را نچشیدند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش‌ خبرگزاری‌ها در تأمین اخبار روزنامه‌ها، گفت: هرچند این قاعده پذیرفته شده اما خبر تولیدی رکن اصلی هر رسانه است و مطبوعات باید بخشی از امکانات خود را صرف تولید خبر کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آخرین خبرها از هدیه رئیس جمهور برای خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: وزارت ارشاد برای ورودی اطلاعات و بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران، سامانه اینترنتی سمان را راه‌اندازی کرد.
پاک‌آیین با بیان اینکه برای ورود خبرنگاران به این سامانه سه بار فراخوان و سه بار هم مهلت تمدید آن را دادیم، اضافه کرد: پس از طی این مراحل، سامانه تکمیل شد و طبق اطلاعات حدود 6هزار خبرنگار در کشور داریم که شغل اصلی آنها خبرنگاری است.
وی با اشاره به اینکه تعریف خبرنگار با نویسنده روزنامه تفاوت دارد، ادامه داد: خبرنگار روزهای جمعه هم در محل کار خود حضور دارد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فهرستی از اسامی 6هزار نفر از خبرنگاران که در سامانه سمان ثبت‌نام کرده‌اند مدون شده و در این هفته برای دفتر ریاست جمهوری به منظور پرداخت هدایای روز خبرنگار ارسال می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول