اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

آموزش در قالب هنر بر ضمیر کودک پاک‌نشدنی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر آموزشی که در قالب هنر، بر لوح ضمیر کودک و نوجوان حک شود، غالبا پاک‌نشدنی است، نوشته‌ای است که جوهر شخصیت فردای این فرد خواهد شد.

آموزش در قالب هنر بر ضمیر کودک پاک‌نشدنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیام داد و با بیان اینکه هر راهی را مقصدی است و هر کاری را مقصودی، اظهار داشت: هم سعی به دنبال نتیجه است و هم ساعی در پی سوری، هیچ تلاشی عبث نیست حتی به اندازه یک نفس که آهی می‌شود برای تنبه دیگران.
در این پیام با بیان اینکه هر اندیشه‌‌ای بر مرکب عمل بنشیند به سمت هدفی حرکت می‌کند که بی‌گمان اندیشه، اسب عصاری نیست و با تسلسل باطلش کاری نیست، آمده است: هنر خود رسالتی دارد و چون کسوت پوشید، مسئولیتی دوچندان می‌یابد؛ هنر غالباً سخن به صراحت نمی‌گوید. زبان هنر، کلام را جز به ملاحت نمی‌گوید که "الکنایه ابلغ من التصریح" و هنر تئاتر چون نفسی با نفس مخاطب تنیده دارد و اثری بر دل‌ها می‌گذارد که غبار فراموشی کمتر بر آن خواهد نشست.
وزیر ارشاد در بخش دیگری از این پیام تأکید کرد: کودک، لوح کم نوشته‌ای دارد که بسیار طالب خوشنویسان تربیت است و هنرمند، دست خطی خوش دارد که هرچه می‌نگارد، ماندگار خواهد بود "العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر" پس باید گفت هر آموزشی که در قالب هنر، بر لوح ضمیر کودک و نوجوان حک شود، غالبا پاک‌نشدنی است، نوشته‌ای است که جوهر شخصیت فردای این فرد خواهد شد.
حسینی با بیان به اینکه بی‌اغراق ایران اسلامی باید به تمام کودکان و نوجوانان جهان بیاندیشد، خاطرنشان کرد: این جشنواره که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، لازم است این ماموریت را بیش از پیش تعریف کند، "هر کسی طاووس خواهد" بی‌گمان کفش‌هایی از تعهد به پا باید کرد! باز تعریف این جشنواره با تعیین اهداف میان‌مدت و درازمدت، بازه‌های بازسازی اثر آفرین این مسئولیت خطیر را، اندازه‌گیری خواهد کرد و افق‌های روشنی را بر پنجره اندیشه‌های ناب خواهد گشود؛ اگر شایستگی اثرگذاری بر جهان در ما بود، که امیر کلام فرمود اینچنین است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول