اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز ملی فرهنگ عمومی صورت گرفت؛

تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی گناباد

خبرگزاری فارس: به مناسبت بزرگداشت روز ملی فرهنگ عمومی از سه خادم نمونه فرهنگ عمومی گناباد در نخستین همایش تجلیل از فعالان فرهنگی تجلیل شد.

تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی گناباد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قنبری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد عصر امروز در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان گناباد در سالن ارشاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی از نهادهای جمعی است که با مصوبه عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در مسائل فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و نهادی متعلق به همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و موسسات است.
وی افزود: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی در جامعه شهری و روستایی و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن معضلات، تلاش برای حذف سنت‌های غلط رایج و تشویق مردم در حفظ و تقویت ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی منطقه از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.
وی ادامه داد: ارائه برنامه مدون و همسو برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها و مراکز و موسسات و ارائه گزارش سالانه از وضع فرهنگ عمومی شهرستان و ایجاد زمینه همکاری با سایر شهرستان‌ها از دیگر وظایف این شوراست.
قنبری اضافه کرد: بررسی آثار فرهنگی طرح‌ها و استفاده از شیوه‌های تشویقی و نظارتی در شهرستان برای اعتلای فرهنگ عمومی از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان است. 
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد افزود: این شورا وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بر عهده دارد و با شناخت وضع فرهنگ عمومی می‌کوشد مشکلات این حوزه را برطرف و نواقص را اصلاح و شرایط را ارتقا بخشد.
قنبری گفت: شورای فرهنگ عمومی گناباد از سال 83 تاکنون بیش از 200 مصوبه داشته است که پیگیری انجمن مفاخر شهرستان از جمله این مصوبات بوده است.
در این مراسم از زحمات آقایان اسفندیار فیاضی و حسن باقرزاده و حجت الاسلام غلامرضا نصیری به عنوان سه خادم نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول