اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد شمال‌غرب کشور:

بیداری‌های اسلامی نشات گرفته از عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد شمال‌غرب کشور گفت: بیداری اسلامی ملت‌های جهان نشات گرفته از نهضت عظیم عاشورا و منبعث از افکار متعالی امام حسین (ع) است.

بیداری‌های اسلامی نشات گرفته از عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سید مسعود نقیب اظهار کرد: ایجاد بصیرت مهمترین شاخص فرهنگ متعالی حسینی و فرهنگ عاشورایی است.
وی افزود: امام حسین (ع) به‌عنوان برجسته‌ترین نماد عزت، آزادگی و مکارم انسانی است و انسان‌های آزاده او را الگوی بارز و مصداقی ارزشمند از صلابت و ایثار می‌دانند و با تاسی از آموزه‌های نهضت عظیم آن امام همام تحولی شگرف در دنیا پدید می‌آورند.
نقیب، همچنین عاشورا و فرهنگ حسینی را تبلور عینی ولایت‌پذیری عنوان کرد و گفت: عشق و محبت به ائمه اطهار (ع) باید توام با ولایت‌پذیری و تبعیت از فرامین آن بزرگواران باشد.
وی تاکید کرد: فرهنگ حسینی و عاشورایی در جان و روح انسان‌های مشتاق ریشه دوانده و استحکام یافته است و محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست.
رئیس سازمان اسناد شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه منشا قیام امام حسین (ع) پاسداری از ارزش‌های دینی و اسلامی بود، ادامه داد: هنرمندان و شعرا باید با توجه به رسالت خطیر خود پیام‌رسان نهضت امام حسین (ع) باشند. 
وی تصریح کرد: آذربایجان و تبریز خاستگاه علما، ‌شعرا، ‌ادبا و هنرمندان فرهیخته و متعهد است که زلال عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در عمق باورهای پاک آنان جریان داشته و به تبیین عظمت عاشورا، ‌انگیزه‌ها، ‌اهداف و دستاوردهای آن پرداخته‌اند.
نقیب، تبریز را مرکز ثقل عشق به اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: در حال حاضر چند هزار هیئت حسینی در تبریز و سایر شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این خود نشان از محبت خاص مردم این مرز و بوم به ائمه اطهار (ع) است.
وی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) را در ایجاد انگیزه در بین اصحاب فرهنگ و هنر برای خلق آثار بدیع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و ولایی موثر دانست.
سید مسعود نقیب از پیشکسوتان شعر آیینی آذربایجان‌شرقی است.
بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) بیست و یکم آبان‌ماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و پیرغلامان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول