اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار شوسف:

غدیر، عاشورا و انتظار محورهای نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: غدیر و ولایت، عاشورا و انتظار از فرهنگ‌های اساسی و محورهای حرکت و اعتلای نظام اسلامی به شمار می‌روند.

غدیر، عاشورا و انتظار محورهای نظام اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین هاشمی یک‌شنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی ستاد فرعی غدیر در بخش شوسف اظهار داشت: عید غدیر خم به عنوان بزرگترین ما شیعیان به شمار می‌رود که به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی دارای ارزش‌ها و شاخص‌های خاصی است.
وی با بیان اینکه تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی و آحاد مردم باید تمامی تلاش خویش را نسبت به غدیر و پیام آن معطوف کنند، تصریح کرد: بزرگترین و اصلی‌ترین پیام و محوریت غدیر بحث امامت و ولایت است.
بخشدار شوسف ایمان به خدا، وحدت اسلامی و ولایت‌ را از مهم‌ترین رموز موفقیت و پیشرفت نظام اسلامی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروزه بیداری اسلامی و سرنگونی دیکتاتورهای دست نشانده نظام سلطه در منطقه نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و پیام این نهضت عاشورای است.
هاشمی ادامه داد: در حقیقت دستاوردها و موفقیت‌های این نظام در تمامی عرصه‌ها و جنبش‌های اسلامی در منطقه ریشه در غدیر و ولایت دارد.
وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ و پیام غدیر تنها به شعار دادن محقق نمی‌شود، گفت: افراد جامعه اسلامی به ویژه ما شیعیان باید در عمل و کردار خویش ولایت و محور غدیر را مد نظر قرار دهیم.
بخشدار شوسف از تمامی مسئولان و مردم این بخش خواست تا در برنامه‌ها و مراسمات دهه ولایت همانند سایر مراسمات گذشته حضوری پر شور و حداکثری داشته باشند و در حد توان درصدد احیای فرهنگ غدیر برآیند.
هاشمی دهه امامت را بهترین فرصت برای احیای محوریت غدیر و فرهنگ ولایت دانست و اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی می‌توان بحث غدیر و پیام غدیر را در اذهان عمومی تداعی و نهادینه کنیم.
وی برگزاری جشن و مراسم محوری، گفتمان‌های مذهبی با محوریت غدیر در مدارس، دیار و تجلیل از سادات، تشکیل ستادهای فرعی غدیر در روستاهای این بخش به منظور برپایی مراسمات دهه امامت و ولایت، پیاده‌روی خانوادگی، برپایی ایستگاه صلواتی و مسابقات فرهنگی را از عمده برنامه‌های این دهه در بخش شوسف عنوان کرد.
بخشدار شوسف یادآور شد: غدیر و ولایت، عاشورا و انتظار از فرهنگ‌های اساسی و محورهای حرکت و اعتلای نظام اسلامی به شمار می‌روند.
سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف نیز در این مراسم از غدیر به ‌عنوان یک جریان جاری که سبب استمرار امامت و ولایت می‌شود، یاد کرد و افزود: غدیر و ولایت قوی‌ترین محور و عامل به منظور انسجام و عزت ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوالقاسم لطفی تصریح کرد: دهه امامت و ولایت زمینه‌ای برای طرح سیره امیرالمؤمنین‌(ع) و تبیین و نهایدنه کردن معرفت نسبت به غدیر و اصل ولایت فقیه است.
وی اضافه کرد: در غدیر آنچه که بر پیامبر نازل شد تا ولایت و خلافت علی(ع) را به طور آشکار و علنی برای همگان و حاضرین بیان کند چیزی جز سخن حق تعالی و فرمان الهی نبود اما برخی از افراد بعد از غدیر خم با یکدیگر متحد شدند تا پیام و حقیقت غدیر به فراموشی سپرده شود.
سرپرست نمایندگی فرهنگی  تبلیغی شوسف با بیان اینکه امروزه تمامی افراد جامعه و متولیان فرهنگی باید در راستای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ و پیام غدیر تلاش کنند، گفت: با تدوین و اجرای برنامه‌های ارزشی باید به دنبال شناساندن بحث غدیر و ولایت در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نهادینه شدن آن باشیم.
لطفی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های محوری نیز باید مراسمات دهه امامت و ولایت را به سطح روستاها سوق دهیم تا جامعه روستایی نیز در این راستا از آگاهی لازم برخوردار شوند.
وی از اعزام روحانی به سطح روستاهای بخش شوسف در این دهه خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی می‌شود تا مراسمی محوری را طی این دهه در روستاهای پر جمعیت این بخش برگزار کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول