اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون استان اردبیل:

یک سوم اردبیلی‌ها عضو شرکت‌های تعاونی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از یک سوم اهالی استان اردبیل عضو تعاونی‌ها و شرکت‌های فعال در این ارتباط هستند.

یک سوم  اردبیلی‌ها عضو شرکت‌های تعاونی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ دشتی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تعاونی‌های مرزنشینان شهرستان گرمی اظهار داشت: عضویت بیش از یک سوم اهالی استان اردبیل د تعاونی‌ها، نشان دهنده اهمیت و جایگاه بخش تعاون است که امروز به یک ظرفیت مناسب در جذب بیکاران و افراد علاقمند تبدیل شده است.
وی با یادآوری اینکه چهار هزار و 300 تعاونی در استان اردبیل به ثبت رسیده است، گفت: بخش عظیمی از این تعاونی‌ها در دوران دولت نهم و دهم تشکیل شده است که تعداد کمی از آنها هم اکنون در وضعیت غیر ‌فعال قرار دارند.
این مسئول از شکل‌گیری تعاونی‌های مسکن مهر و سهام عدالت به عنوان یک حرکت مفید و موثر در تقویت تعاونی‌ها یاد کرد و بیان داشت: برای فعال کردن تعاونی‌های راکد دستورالعمل‌های جدیدی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است که امیدواریم با عملیاتی شدن آنها بتوانیم بخشی از مشکلات این تعاونی‌ها را برطرف و آنها را به چرخه فعالیت و تحرک تعاونی‌های موجود بیفزاییم.
وی یکی از تجارب موفق بخش تعاون را شکل‌گیری تعاونی‌های مرزنشینان در مناطق متعدد اعلام کرد و گفت: تشکیل تعاونی‌های مرزنشینی به شکل گسترده و با ابعاد متفاوت حکایت از این اصل دارد که معاملات مرزی باید از انحصار افراد خاص و تعاونی‌های محدود خارج شود.
سرپرست اداره کل تعاون استان اردبیل به عضو گیری این تعاونی‌ها و مشکلات فراوان آنها اشاره کرد و بیان داشت: تعاونی‌های جدید مرزنشینان می‌تواند از اعضای فعال تعاونی‌های قبلی عضو‌گیری کرده و به رونق روز افزون خود کمک کنند.
دشتی شهرستان گرمی را از جمله مناطق مستعد برای شکل‌گیری و فعالیت تعاونی‌های مرزنشینی اعلام کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از این استان تعاونی‌های مرزنشینان باید با تکیه بر توانمندی اعضای خود بتوانند از چنبره  مشکلات خارج شده و رو به سوی تعالی حرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی نیز در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری پنج تعاونی مرزنشینی در این شهرستان گفت: هم اکنون این تعاونی‌ها بیش از 20 هزار عضو دارد که ظرفیت شهرستان گرمی با توجه به مرزی بودن آن  ایجاب می‌کند تا اعضای این تعداد تعاونی به 74 هزار نفر افزایش پیدا کند.
عزیز صحرایی با تاکید بر تداوم فعالیت‌های مرزنشینان بر فعال شدن تعاونی‌ها و استفاده از امتیاز مرزنشینی برای رونق تجاری و اقتصادی منطقه تاکید کرد.
وی در پایان سخنان خود  با تاکید بر نظارت اداره تعاون بر عملکرد تعاونی‌های مرزنشینان این شهرستان، استفاده از موهبت مرزنشینی را فرصتی برای مرزنشینان و مرزبانان منطقه اعلام کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول