اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صورت گرفت؛

صدور 6 مجوز بورس دکترای تخصصی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 6 مجوز بورس دکترای تخصصی برای مدیران این دانشگاه در استان صادر شده است.

صدور 6 مجوز بورس دکترای تخصصی در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمدرضا مجدی اظهار داشت: همه ساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقاء سطح علمی و مهارتی کارکنان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعدادی را که مدرک کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشند از طریق آزمون برای تحصیل در دوره دکترای تخصصی (PHD) در رشته‌های علوم پایه مثل ژنتیک، تغذیه، بهداشت محیط، بهداشت باروری، اپیدمیولوژی و ... بورسیه می‌کند.
وی با بیان اینکه در گذشته به این دانشگاه 3 سهمیه داده شده بود، افزود: از سه سهمیه تعیین شده فقط یک نفر به انتخاب سرپرست قبلی دانشگاه برای بورس معرفی شده و الآن در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس در حال تحصیل است.سهمیه بورسیه اخیر دانشگاه شش نفر است و خارج از روال سهمیه‌های عادی دانشگاه و اختصاصاً برای مدیران است.
وی در خصوص نحوه انتخاب مدیران برای بهره‌مندی از بورس تحصیلی گفت: یک تیم چهار نفره متشکل از رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی و درمان و مدیر حراست، سوابق مدیران را از نظر سال‌های سابقه خدمت و سابقه مدیریت بررسی و امتیاز بندی کرده و از 12 نفری که حداکثر سن آن‌ها 42 سال بود و بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند تقاضا کردیم که رشته‌های مورد علاقه خود را از بین رشته‌های مورد نیاز دانشگاه به ترتیب اولویت اعلام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس امتیاز کسب شده و حتی‌المقدور با لحاظ کردن علاقه افراد و رشته‌هایی که مجاز به انتخاب بودند شش نفر اول را به عنوان افراد اصلی و شش نفر بعد را به عنوان ذخیره اعلام کردیم.
وی با بیان اینکه در مورد نحوه انتخاب افراد دستورالعملی اعلام نشده است، اظهار داشت: با عنایت به اینکه این مجوز یک سهمیه خاص و مخصوص مدیران دانشگاه است چنانچه شخصاً اسم شش نفر از مدیران را به وزارت اعلام می‌کردم هم کار غیر قانونی صورت نگرفته  بود ولی برای پرهیز از ایجاد هر گونه شبهه و مقرون به عدالت بودن کار، روش فوق‌الذکر را دنبال کردیم.
مجدی با اشاره به زمان شروع به تحصیل افراد پذیرفته شده تصریح کرد: چنانچه مقدمات کار به موقع انجام شود از مهر ماه سال آینده مشغول به تحصیل خواهند شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول