اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

آموزش طناب‌زنی در مدارس ابتدایی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از آغاز آموزش طناب‌زنی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی مدارس این استان خبر داد.

آموزش طناب‌زنی در مدارس ابتدایی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فرهنگ ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آموزش طناب‌زنی در دو دبستان پسرانه حسن حجتی ناحیه یک رشت و دخترانه قدس ناحیه دو رشت، رشته‌های مختلف ورزشی را موجب رشد و ارتقای دانش‌آموزان دانست.
وی با اشاره به اهمیت ورزش در مدارس آموزش و پرورش، افزود: این نهاد در رسیدن انسان به کمال پیشگام‌ بوده و از این رو ورزش بسیار مهم است.
رئیس تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد نیازمند اعتماد ‌به‌نفس و اراده قوی و پشتکار است، خاطرنشان کرد: تمام این موارد در ورزش خلاصه می‌شود.
وی به اجرای طرح طناب‌ورز ویژه آموزش طناب‌زنی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی اشاره کرد و ابراز داشت: طرح طناب‌ورز از امروز در مدارس ابتدایی پایه چهارم گیلان همزمان با مدارس ابتدایی سراسر کشور آغاز شده است.
فرهنگ اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش از این پس دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی سراسر کشور باید در طول سال تحصیلی 12 مهارت طناب‌زنی را بیاموزند.
وی با اشاره به آغاز آموزش طناب‌زنی در مدارس گیلان یادآور شد: امروز این مراسم در دبستان پسرانه و دخترانه ناحیه یک و دو رشت آغاز شده است.
به گفته رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش گیلان، پیش از این 423 نفر از معلمان ورزش ابتدایی سراسر استان برای اجرای طرح طناب‌زنی در کلاس آموزشی که توسط این اداره برگزار شده بود، شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به خرید طناب و مقدار هزینه در این راستا، اذعان داشت: برای خرید طناب اداره‌های سراسر استان مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
فرهنگ به طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون 10 پایگاه تخصصی قهرمانی ورزش و چمن مصنوعی در انزلی و صومعه‌سرا ایجاد شده است.
وی احداث سه استخر شنا و سالن تیراندازی و نیز اعزام بالغ بر 32 تیم به مسابقات قهرمانی کشور را از دیگر اقدام‌های تربیت بدنی آموزش و پرورش گیلان برشمرد.
این مسئول همچنین از برتری و قهرمانی تربیت بدنی اداره‌های آموزش و پرورش تالش و ماسال در مسابقه دو صحرانوردی مقطع راهنمایی و متوسطه گیلان خبر داد.
وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات با شرکت 123 تیم و 115 ورزشکار در مقطع راهنمایی و 23 تیم و 115 ورزشکار در مقطع متوسطه به میزبانی لشت‌نشا برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول