اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

84 بازرس گوشت قربانی را نظارت بهداشتی می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 84 بازرسی دامپزشکی استان اردبیل سلامت و ذبح شرعی گوشت قربانی و لاشه قربانی را در روز عید سعید قربان نظارت می‌کنند.

84 بازرس گوشت قربانی را نظارت بهداشتی می‌کنند
صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این تعداد بازرس بهداشتی در قالب 41 اکیپ در میادین اصلی شهرها مستقر شده و به مراجعان و عموم مردم ارائه خدمات می‌کنند.
وی هدف از اجرای طرح نظارتی عید قربان را به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های مشترک و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و اطمینان شهروندان از سلامت لاشه مصرفی اعلام کرد.
صالحی با یادآوری اینکه این اداره کل در تمام ایام سال بر کشتارهای دام و طیور نظارت بهداشتی و شرعی دارد، بیان داشت: ساماندهی ناوگان خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه دام زنده و طیور و جوجه یک‌روزه و همچنین عرضه گوشت مرغ و آلایش گوشتی به صورت بسته‌بندی جزو وظایف این اداره کل است.
این مسئول مشارکت در تبیین استاندار کلی و اجرای طرح‌های ویژه نظارتی در ایام مختلف سال نظیر عید قربان، ماه رمضان، ایام تاسوعا و عاشورا و نوروز را از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل در راستای نظارت بر بهداشت عمومی اعلام کرد.
صالحی در ادامه سخنان خود  بیان داشت: هر چقدر نظارت ما بر کشتارها به ویژه کشتارهای فراگیر و عمومی بیشتر باشد به همان نسبت ما قادر خواهیم بود به رسالت خود که همان حفظ و مراقبت از سلامت جامعه است عمل کنیم.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل  یادآور شد: امسال با نظارت‌های دقیق بر واردات کنجاله، تخم پنبه، سبوس گندم، تفاله چغندر سعی کردیم تنها محصولی کیفی را به دامداران ارائه کنیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کشتار‌گاه های سنتی استان اردبیل به تدریج از چرخه فعالیت خارج می‌شوند گفت: در تلاش هستیم کشتارگاه‌های سنتی در سطح استان از چرخه فعالیت خارج شده و نسبت به تعطیلی آنها اقدام کنیم.
این مسئول در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با جدیت تمام طرح تجمیع و ساماندهی کشتارگاه‌های دام در استان را پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول