اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان:

توسعه پایدار باید با ادبیات اسلامی بیان شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان گفت: باید در ایجاد فعالیت‌های تولیدی و عرصه توسعه پایدار از ادبیاتی استفاده کرد که متعلق به نگرش اسلامی باشد.

توسعه پایدار باید با ادبیات اسلامی بیان شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر نگاه برای توسعه پایدار آنگونه که باید نیست، اظهار داشت: باید با نگاهی مبتنی بر مبانی اسلامی در این مسیر گام برداشت.
وی افزود: در حوزه محیط زیست نیز باید همگام با مبانی اسلامی حرکت کنیم و باید مراقب بود تا نگاه‌های ایدئولوژیک غرب به این حوزه سرایت نکند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: باید در ایجاد فعالیت‌های تولیدی و عرصه توسعه پایدار از ادبیاتی استفاده کرد که متعلق به نگرش اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: نگاه اسلامی به حیطه محیط زیست با نگرش غربی متفاوت است چنانچه نگاهی انسانی و تعالی‌بخش روی این حوزه دارد.
در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه در نیم قرن اخیر به دلیل تمرکز جمعیت شهری و جمعیت افزایش یافته است، تاکید کرد: باید همه مسئولان و مراکز فرهنگی و رسانه‌ها در خصوص توجه به مسائل محیط زیستی بیشتر کار کنند.
سید علیرضا حسینی بر لزوم توجه به اصول اساسی اسلام در این عرصه تاکید و یادآور شد: با توجه و القا این مسائل مشکلات محیط زیست را می‌توان به طور اساسی برطرف کرد.
وی بیان داشت: به طور حتم الزام اداری در این باره موثر است اما آنچه باید محقق شود یک حرکت فرهنگی و هماهنگ است که روحانیون نیز در این عرصه نقش موثری را ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول