اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران:

رسانه‌ها با ادبیات محلی به برگزاری سرشماری کمک کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد حساسیت در بین مردم با روش‌های مطلوب و ادبیات محلی به برگزاری سرشماری با کیفیت به مرکز آمار ایران کمک کنند.

رسانه‌ها با ادبیات محلی به برگزاری سرشماری کمک کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل آذر شامگاه چهارشنبه در ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های سنجش پیشرفت نظام آماری در دنیا تعداد سرشماری‌های عمومی برگزار شده در آن کشور است.
وی با بیان اینکه کاهش سرشماری از 10 سال به پنج سال کار ساده‌ای نیست و تنها چند کشور در جهان سرشماری‌های خود را به‌صورت پنج ساله برگزار می‌کنند، افزود: ایران نیز از کشورهای پیشگام در این راستا است.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: عوامل سرشماری در استان‌ها بازوی اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور هستند که ضروری است با برنامه‌ریزی‌های مطلوب این سرشماری به نحو مطلوبی در کشور اجرایی شود.
وی از دست اندرکار بودن 114هزار نفر در کشور در سرشماری عمومی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: 54 هزار مامور آمارگیر مرکز آمار ایران را در این رویداد عظیم همراهی می‌کنند.
عادل آذر ادامه داد: نحوه رفتار، شخصیت و گفتار ماموران آمارگیر در کسب اطلاعات به مرکز آمار در سرشماری عمومی نفوس و مسکن کمک شایانی می‌کند.
وی از پیمایش 50 میلیون کلیومتری در این همایش ملی خبر داد و بیان کرد: با محاسبات انجام شده در این پیمایش یک‌هزار و 200 بار دور زمین چرخیده می‌شود.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 85 به معنای ویزیت بیماران بود که در سرشماری 90 نتیجه این ویزیت و تشخیص مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اطلاعات و آمار 10ساله نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی در کشور انجام داد، افزود: کاهش فاصله سرشماری اطلاعات به روزتر را در راستای برنامه‌ریزی برای توسعه کشور در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.
عادل آذر با بیان اینکه خطای سرشماری باید با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، به نحو مطلوبی کاهش یافته و کمترین میزان باشد، خاطرنشان کرد: تنها با برنامه‌ریزی، همکاری مطلوب مردم و ارائه اطلاعات دقیق از سوی مردم میزان خطاها  کاهش یافته و خروجی مطلوبی کسب می‌شود.
وی با اشاره به نقش رسانه در اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم در خصوص فواید سرشماری تصریح کرد: اگر اهمیت سرشماری از سوی رسانه‌ها به افراد جامعه تبیین شود مردم همکاری مطلوبتری در این زمینه خواهند داشت.
رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: نحوه اطلاع‌رسانی و نحوه ارتباط با مردم موجب کاهش خطا در آمار گیری شده و استفاده از امکانات رسانه‌ای با روانشناسی اجتماعی و ادبیات محلی بر افزایش دریافت اطلاعات دقیق می‌افزاید.
وی یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد حساسیت در بین مردم با روش‌های مطلوب و ادبیات محلی به برگزاری سرشماری با کیفیت به مرکز آمار ایران کمک کنند.
عادل آذر با اشاره به ویژگی‌های فرم‌های سرشماری افزود: برای تکمیل هر فرم مشخصات 20 دقیقه در نظر گرفته شده است که همکاری مردم می‌تواند این زمان را کاهش داده و اطلاعات مطلوب کسب شود.
وی از آزمایش دو ساله این رخداد عظیم کشور خبر داد و گفت: همه توان تخصصی و حرفه‌ای در راستای سرشماری به کار گرفته شده و ارزیابی‌ها از روند مطلوب این پروژه خبر می‌دهد.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه استان زنجان از استان‌های پیشرو در زمینه‌های مختلف سرشماری است، یادآور شد: استان زنجان از استان‌های پیشرو در ابعاد مختلف سرشماری عمومی نفوس و مسکن است که امیدواریم در عملیات میدانی نیز از استان‌های پیشرو باشد.
وی با اشاره به اینکه سرشماری از دوم تا 23 آبان‌ماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه سرشماری هفته نخست آذر ماه سال جاری و نتیجه اصلی نیمه نخست اردیبهشت ماه سال 91اعلام می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول